یک مدیر فرهنگی: نخبگان مسیر راه را برای مردم روشن کنند

مدیر فرهنگسرای آیینه اراک گفت: در راستای تحقق شعار امسال نخبگان در وهله اول باید مسیر راه را برای مردم روشن کنند و مسوولان نیز اسباب مورد نیاز را فراهم آورند.

به گزارش مرکزی دیلی ، زهرا مهاجرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، پیرامون نامگذاری امسال تحت عنوان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی اظهار کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب رهبری فرزانه است و تمام مسائل را در یک چشم انداز طولانی در نظر دارد و مردم را نسبت به مسائل و حوادث پیش رو آگاه می کند، راه‌های بسیار خوبی را نیز برای رسیدن به اهداف پیروزمندانه مشخص می کند.

وی تاکید کرد: ملت ما بایستی با بهره گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری به خود اتکایی و خودباوری برسند و پشت سر رهبری بتوانند آن چیزی که مد نظر رهبری است را انجام دهند و افتخار دیگری خلق کرده و به عنوان برگ زرینی در تاریخ، دیگر ملت‌ها نیز از مردم ایران اسلامی درس بگیرند.

مدیرفرهنگسرای آیینه اراک حضور پرشور مردم در تمام عرصه های مختلف و از جمله انتخابات خرداد ماه را در خلق حماسه سیاسی مهم دانسته و گفت: اگر مردم در کنار مسوولین و پشت سر رهبری و با اتکا به خدای متعال در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کنند قطعا به اهداف مورد نظر دست خواهیم یافت.

این مسوول فرهنگی تلاش مردم در زمینه های مختلف اقتصادی برای رسیدن به خوداتکایی و حضور حداکثری مردم در انتخابات را در تحقق شعار امسال امری مهم عنوان کرد و افزود: در وهله اول باید نخبگان جامعه مسیر مشخصی را در رسیدن به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری برای مردم روشن کنند و مسوولین نیز اسباب مورد نیاز تحقق این امور را فراهم سازند.

مهاجرانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود قدم برداشتن در راستای اعتلای فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص)، پیروی از راه شهدا، حرکت در مسیرخط فکر امام(ره) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری را از سیاست‌های فرهنگسرای آیینه اراک عنوان کرد و گفت: فرهنگ‌سازی از وظایف مهم فرهنگسرای آیینه است. وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگسرای آیینه اراک هر ساله در بهمن ماه آماده می شود، افزود: با توجه به ناچیز بودن بودجه های فرهنگی، اگر بتوانیم در سال جدید با موسسات و مراکز فرهنگی دیگر مشارکت و تعامل ایجاد کنیم، قطعا فرهنگسرای آیینه نیز در این زمینه می تواند حماسه سازی کند.

مدیر فرهنگسرای آیینه اراک ضمن تاکید بر اینکه این مجموعه فرهنگی از دو سال گذشته تاکنون حماسه سازی کرده است، تصریح کرد: فرهنگسرای آیینه بدور از اعتبارات دولتی توانسته است بیش از ۱۳۰۰ برنامه را در سال ۹۰ و بیش از ۱۲۰۰ برنامه را در سال ۹۱ اجرایی کند که ساماندهی این امور خود یک حماسه است.

این مسوول فرهنگی با بیان اینکه ۷۱ عنوان برنامه در موضوعات فرهنگی و اجتماعی و ۱۳ عنوان برنامه آموزشی در سال جاری در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال، بایستی جلسات کارشناسی با حضور هنرمندان اهل فکر و عناصر فرهنگی تشکیل شود تا برنامه‌های مورد نظر با قوت بیشتری اجرایی شوند.

مهاجرانی با اشاره به برنامه های عمرانی در نظر گرفته شده توضیح داد: از سال ۷۸ تاکنون برنامه‌های مختلفی در فرهنگسرا برگزار شده است، اما از لحاظ عمرانی تنها یک نگاه جزیی به آنها شده است به طوری که سالن اصلی فرهنگسرا که یک سالن تخصصی است و در سطح استان بی نظیر است در حال حاضر فرسوده شده و نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

وی ساخت المان های هنری، راه اندازی نگارخانه شماره دو و تجهیز سالن پروفسور حسابی را از دیگر برنامه های عمرانی این مجتمع فرهنگی عنوان کرد و گفت: ایجاد سالن بلک باکس که از مدت‌ها پیش در نظر گرفته شده نیز در برنامه امسال فرهنگسرا گنجانده شده است.

مدیرفرهنگسرای آیینه اراک در پایان یادآور شد: سر در ورودی فرهنگسرا که یک اثر هنری است، متاسفانه در حال تخریب است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.