نواخته شدن زنگ گردشگری در مدارس استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ۵ مهرماه و روز میراث فرهنگی اظهار کرد: شعار امسال به مناسبت این روز، روز جهانی جهانگردی عنوان شده و به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای در استان تعبیه شده است.

وی افزود: تلاش در راستای کاهش وابستگی اقتصادی کشور به در آمدهای نفتی و استفاده بهینه از منابع طبیعی کشور از اهداف اساسی برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که این اًمر مستلزم گسترش سایر فعالیت‌های ارزآور مانند جهانگردی و ایرانگردی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به شعار امسال در این روز گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در راستای شعار امسال روز جهانی گردشگری که ‘توسعه جوامع محلی’ است، برنامه های متنوعی را در استان تدارک دیده است.

حسینی تصریح کرد: برگزاری مراسم تجلیل از کارکنان نمونه و خادمان عرصه گردشگری با هدف قدردانی از زحمات این عزیزان از برنامه‌های مهم روز گردشگری به شمار می‌رود.

وی افزود: مراسم راهپیمایی کودکان با شعار حمایت از بناهای تاریخی و زیست محیطی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، ادای احترام به مزار شهدای انقلاب، برگزاری همایش غار پاک در منطقه نمونه گردشگری غار نخجیر، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی با تور لیدرها و دفاتر خدمات مسافرتی در دلیجان و برگزاری جشنواره جوز قند در شهر تاریخی نراق بخشی از برنامه‌های این روز به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به سایر برنامه‌ها در این روز گفت: نواختن زنگ گردشگری، بازدید رایگان از موزه‌های استان، برگزاری تورنمت دوچرخه سواری در سطح شهر اراک و افتتاح دفتر خدمات مسافرتی در شهر اراک از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به این مناسبت است.

حسینی تصریح کرد: باید با تکیه بر فرهنگ غنی خویش و به‌کار گرفتن ابزارهای فرهنگی و تبلیغاتی موثر و آداب و رسوم ملی، فرهنگ و منش خویش را تبلیغ و ترویج کنیم.

وی افزود: در راستای ترویج صنعت گردشگری در استان، مسئله گردشگری باید مورد توجه تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با تاکید بر صنعت توریسم در استان گفت: توجه به صنعت توریسم به عنوان یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی مطرح بوده که می‌تواند سبب ارزآوری و توسعه اقتصادی استان شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.