برگزاری نمایشگاه فناوری های پیشرفته در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، حسن صفری ظهر یکشنبه در نشست اعضای شورای سیاست گذاری نمایشگاه فن آوری پیشرفته استان افزود: توسعه فن آوری های نوین زمینه ساز عملی شدن هر چه بیشتر منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

وی صنعتی بودن استان را زمینه برپایی این نمایشگاه برشمرد و افزود: این نمایشگاه با هدف ایجاد بستر مناسب برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و شناسایی توانمندی های علمی و پژوهشی و فناوری استان برگزار می شود.

صفری با تاکید بر اینکه باید بگونه ای عمل شود تا ضمن بهره مندی از ظرفیت های علمی و فن آوری های نوین شرایط را برای آموزش و انتقال یافته های جدید علمی قشر دانشگاهی و صاحبان ایده در جامعه فراهم شود از مسئولان دستگاه های اجرایی خواست تا برای برپایی هر چه بهتر این نمایشگاه همکاری لازم را داشته باشند.

وی در ادامه گفت: همچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی براقتصاد مقاومتی و اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، توجه به تحقق چشم انداز بیست ساله کشور در منطقه و جهان، توجه به جایگاه ارزشمند دانش و توان دانشمندان استان، فراهم ساختن زمینه مناسب برای حمایت هرچه بیشتر از شرکت های دانش بنیان و ایجاد شبکه ارتباطات تجاری میان واحد های تولیدی و شرکت های دانش بنیان از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی گفت: ساختار این نمایشگاه از دو کمیته اجرایی برای پذیرایی و اسکان و کارهای جانبی و فنی برای مسائل فنی و علمی تشکیل شده است که امکان افزایش این کمیته ها نیز وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استان مرکزی افزود: در این نمایشگاه شورای ارتباط با صنعت پیش بینی و اهداف آن نیز تعیین شده است و بانک پژوهشگران و هم اندیشان طراحی شده است.

تشکیل کمیته های سرمایه گذاری، علمی و فناوری هر دو هفته یکبار و ارائه گزارش به دبیر خانه نمایشگاه، برگزاری نشست های تخصصی با نخبگان، ایجاد لینگ نمایشگاه در پورتال دستگاه های اجرایی استان از مصوبات این نشست بود.

در این نشست مقرر شد ایجاد مقدمات و مسائل اجرایی کار اطلاع برای برپایی نمایشگاه پیگیری شود. نمایشگاه فن آوری های پیشرفته استان ششم تا نهم اسفند ماه سالجاری در اراک برگزار خواهدشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.