سرمایه گذاری در اماکن گردشگری استان مرکزی حمایت می شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل ‘محمد حسینی’ افزود: برای توسعه گردشگری و طبیعت گردی تلاش می شود از تمامی ظرفیتها و قابلیتهای منحصر به فرد استان مرکزی استفاده شود.

وی راههای مواصلاتی را از جمله زیرساختهای گردشگری عنوان کرد و گفت: برای رونق گردشگری و فراهم کردن زمینه حضور گردشگر درمنطقه، احداث اماکن و هتل هایی که بتواند پاسخگوی نیازهای گردشگران باشد، ضروری است.

حسینی ادامه داد: با حمایت همه جانبه از سرمایه گذران بخش گردشگری، زمینه مناسبی برای فعالیت و رونق صنعت گردشگری دراستان مرکزی فراهم خواهد شد.

حسینی با یادآوری کمبود اماکن توریستی استاندارد در استان عنوان کرد: وجود هتل و مکانهای پذیرایی، مطابق با استانداردهای جهانی از عوامل اساسی جذب گردشگر محسوب می شود.

وی، ضرورت ساماندهی مناطق گردشگری در استان را یادآور شد و افزود: توجه به صنعت گردشگری بدون فراهم کردن زیرساختها، قابلیت اجرایی و درآمد زایی مناسب را نخواهد داشت.

وی افزود: در احداث اماکن پذیرایی و گردشگری باید استاندارد ها رعایت و کیفیت گرایی لحاظ شود تا گردشگران از امکانات مورد نیاز احساس رضایت داشته باشند.

حسینی در خصوص راه های مواصلاتی به عنوان اصلی ترین محورگردشگری افزود: سهولت دسترسی و ترددها با کم کردن خطرات؛ اقدامی است که به برنامه ریزی دراز مدت احتیاج دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: برای بازدید از اماکن گردشگری و توریستی برنامه های میان مدت و برای ایجاد نشاط و تنوع در گردشگران برنامه های کوتاه مدت لازم است.

تاکنون بیش از دوهزار اثر تاریخی ، طبیعی و مذهبی در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۰۰ مورد آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.