سیاست حدف نمایشگاه های فصلی در اراک و انتظارات مردمی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس با مشارکت مجمع امور صنفی و سازمان صنعت، معدن و تجارت با برپایی نمایشگاه های فصلی، طیفی از کالاها و مایحتاج مدرسه و نوشت افزار با نرخی مناسب و اعمال تخفیف در اختیار مردم قرار می گرفت که امسال این اقدام انجام نشده است

‘فرشته حکمت’ یکی از شهروندان اراکی گفت: سه دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که برای تهیه مایحتاج نوشت افزار آنها به دلیل گرانی بیش از حد با مشکل مواجه است.

وی بیان کرد: هرساله در آستانه بازگشایی مدارس؛ نوشت افزار با نرخ دولتی توزیع می شد که بخشی از مشکلات خانواده های متوسط را حل می کرد اما امسال از این اقدام خبری نیست.

‘زهرا عامره ای’ یکی دیگر از مادران دانش آموزان گفت: هم اینک بورس نوشت افزار فانتزی با قیمت های سرسام آور در فروشگاهها وجود دارد که بیشتر آنها نیز مبلغ فرهنگ بیگانه هستند و بدون نظارت عرضه می شوند.

وی افزود: متاسفانه با وجود اینکه گفته شده سازمان صنعت، معدن و تجارت جایگاه های ویژه فروش فوق العاده نوشت افزار در شهر برپا می کند با فاصله کمتر از یک هفته به بازگشایی مدارس مسوولان هنوز قول و وعده هایشان را عملی نکرده اند.

‘رضا چیت سازان’ یکی دیگر از شهروندان اراکی گفت: برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات فصلی فرصت مناسبی برای خانواده ها به ویژه قشر کارمند و کارگر بود که مایحتاج خود را با نرخ ارزانتر تهیه کنند.

وی بیان کرد: اگرچه این نمایشگاه ها برخی اوقات از کیفیت لازم برخوردار نبوده و نواقصی داشت اما به عنوان یک سیاست حمایتی از خانواده های متوسط عمل می کرد و حذف آن جای سووال دارد.

وی گفت: در شرایط اقتصادی فعلی کشور برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا به منزله حمایت از مصرف کننده است و نباید مردم را از امکان دسترسی به خرید آسان و ارزان قیمت محروم کرد.

‘مژگان نمکی’ مادر یک دانش آموز اراکی گفت: مسوولان اعلام کرده اند که امسال فروش فوق العاده را جایگزین برپایی نمایشگاه کرده اند در حالیکه تنها چند واحد لوازم التحریری در سطح شهر به صورت پراکنده مشمول این طرح می شوند، ضمن آنکه تخفیف اعمال شده در این فروشگاه ها بسیار ناچیز است.

وی عنوان کرد: برخی از این واحدها با وجود نصب پارچه نوشته فروش فوق العاده کالاهای خود را با دامنه سود بالا مانند سایر مغازه های دیگر عرضه می کنند و هیچ مسوولی نیز در قبال این ناهماهنگی ها پاسخگو نیست.

وی بیان کرد: خوب است مسوولان اقدامات و تصمیم هایشان را قبل از اجرا کارشناسی کنند و اینک در آستانه بازگشایی مدارس با حدف نمایشگاه فصلی، دود گرانی مایحتاج مدرسه تنها به چشم خانواده ها رفته و فشار مضاعفی را تحمل می کنند.

معاون توسعه تجارت داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با تایید سیاست حذف نمایشگاه فصلی در اراک گفت: این تصمیم به تبعیت از سیاستهای کلان دولت تدبیر و امید اجرایی شده و فروش فوق العاده جایگزین آن شده است.

‘عزیرالله صدیقی’ افزود: با توجه به هزینه بر بودن برپایی نمایشگاه؛ امسال در استان مرکزی تصمیم بر این شده که با کمک مجامع امور صنفی تعدادی از واحدهای عرضه نوشت افزارو مایحتاج مدرسه و فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی ها در اراک تعیین و با تخفیف ویژه به مردم خدمات فوق العاده بدهند.

وی بیان کرد: این مساله در کارگروه های اقتصادی و اجرایی ذیربط تصویب شده و امسال به صورت آزمایشی فروش فوق العاده در اراک تجربه می شود.

صدیقی اظهار کرد: در خصوص پوشاک مدارس با توجه به اینکه در تمامی مقاطع دانش آموزان لباس متحد الشکل دارند از ابتدای تابستان امسال قرارداد با اتحادیه پوشاک با نظارت بر قیمت ها دنبال شده است.

وی توضیح داد: علاوه بر تعهد فروش فوق العاده با همکاری اصناف، راه اندازی چهار پایگاه شهری برای عرضه نوشت افزار با موسسه آستان بهشت پیگیری شده که قرار است در کانونهای پر جمعیت شهری کالاهای ارزان قیمت توزیع شود.

وی عنوان کرد: سهمیه نوشت افزار با نرخ مصوب دولتی از سال ۹۱ برای استانها قطع شده و امکان مشارکت در این حوزه نیست.

صدیقی عنوان کرد: با همکاری اصناف ۲۲۲ مرکز فروش فوق العاده در استان مرکزی دایر شده و علاوه بر آن فروشگاههای زنجیره ای و تعاونی های مصرف نیز همکاری دارند.

وی اظهار کرد: امسال در پنج شهرستان استان مرکزی شامل آشتیان، ساوه، خنداب، محلات و دلیجان نمایشگاه عرضه محصولات فصلی با ۲۷۵ غرفه دایر شده است.

معاون توسعه تجارت داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: بازخوردهای سیاست حذف برپایی نمایشگاه عرضه کالاهای فصلی در حال رصد و ارزیابی است و چنانچه کارایی فروش فوق العاده در اراک پایین باشد از سال آینده در تصمیم سازی های این حوزه تجدید نظر می شود.

رییس اتاق اصناف اراک نیز پیش از این گفته است: اجرای طرح فوق العاده فروش پاییزه در راستای ماده ۸۴ نظام صنفی به صورت وِی‍ژه در استان مرکزی اجرا شده است.

‘جمشید زند’ افزوده است: امسال با تدابیر ویژه ای تعدادی از واحد های صنفی منتخب با در نظر گرفتن شرایط خاص جغرافیایی و میزان تقاضا نسبت به عرضه محصولات مختلف اقدام می کنند.

وی بیان کرده است: پوشاک، کیف و کفش،نوشت افزار ،مواد غذایی و پروتئینی از جمله واحدهای صنفی فعال در فروش فوق العاده امسال هستند که کالاهای با تخفیف ۱۰ تا ۴۰ درصدی عرضه می کنند

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.