تشریح برنامه‌های مبارزه با بی‌سوادی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، خیرعلی مینایی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز مبارزه با بی‌سوادی اظهار کرد: ۱۷شهریورماه، روز جهانی مبارزه با بی ‏سوادی است که در طول قرن ۱۹کشورهای صنعتی به اهمیت نقش تعلیم و تربیت در دگرگونی جوامع پی‌بردند.

وی افزود: از اولویت‌های کاری این نهاد، طرح آموزش بی سوادان و کم سوادان زیر ۲۰ سال بوده چرا که سوادآموزی به این افراد به ویژه معلولان جسمی حرکتی گام مهمی در توانمندسازی این قشر از جامعه است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به لزوم داشتن سواد گفت: افراد تحصیل‌کرده به عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشور باید مورد آموزش قرار گیرند و در این راستا آموزش علاوه بر توانمندسازی آنان سبب خلاقیت و ایفاء نقش آنها در بخش‌های مختلف جامعه می‌شود.

وی افزود: حضور داوطلبانه افراد بی‌سواد به منظور فراگیری علم و دانش از اهمیت بحث سوادآموزی است و برای این کار، افراد بی‌سواد زیر ۲۰سال برای فراگیری آموزش می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه و مدارک خود به واحد سواد آموزی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها مراجعه کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به نام‌گذاری این روز گفت: ۱۷شهریور روز مبارزه با پدیده شومی است که رتبه بسیاری از عقب ماندگی‌ها و کاستی‌هاست، مبارزه با بی‌سوادی یعنی اهدای بسته ای از نور به همه آنانی که از این نعمت بزرگ محرومند، وجود چنین روزهایی در برگ‌های تقویم جهانیان تذکری است بر یک وظیفه سترگ و تأملی بر چگونگی چیره‌گی بر دیو سیاه نادانی.

مینایی تصریح کرد: اسلام دینیست که با امر به خواندن، اعلام وجود کرده و در نخستین گوهرهای آسمانی اش پس از توحید از تعلیم و قلم سخن به میان آورده و پرچمدار مبارزه با بی سوادی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران که به تأسی از دین مبین اسلام با رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و حضور پرشور ملت قهرمان ایران در سال ۵۷به پیروزی رسید، یک انقلاب فرهنگی بوده و از آرمان‌های بلند آن مبارزه با جهل و بی‌سوادی است که پیام تاریخی حضرت امام راحل(ره) در ۷دی ماه سال ۵۸مبین این ادعاست که همگان را به یک بسیج عمومی برای مبارزه با بی سوادی دعوت نموده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به همکاری تمام نهادها در این امر گفت: انتظار می رود که تمام دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی مبارزه با بی سوادی را در دستور کار خود قرار داده و با حضور پرشور مردم شریف استان در امر سواد آموزی بتوانیم در کوتاه ترین فرصت ممکن از معضل بی سوادی نجات یابیم.

مینایی تصریح کرد: فعالیت‌های انجام شده در این سازمان بر این مبنا، عبارتند ازتهیه بیلبورد و نصب در سطح شهر اراک، چاپ وتوزیع پوستر در کلیه دوایر دولتی بانک‌ها و مدارس استان، نشست خبری با اصحاب رسانه، تهیه نماهنگ ویژه طرح آموزش اولیاء بی‌سواد برای پخش در صداوسیمای استان، افتتاح غرفه سوادآموزی در موزه اداره کل آموزش وپرورش وبرگزاری همایش یکروزه مسئولان سوادآموزی مناطق وشهرستان‌هاو توزیع برشور است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.