کیومرث محمودی برای بار دوم رئیس شورای شهر اراک شد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، در این جلسه انتخاب رئیس شورای اسلامی شهر اراک و هیئت رئیسه که عصر امروز برگزار شد، کیومرث محمودی از مجموع ۱۵ رای با کسب ۱۴ رای موافق برای بار دوم به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر اراک منصوب شد، همچنین مسعود آبایی به عنوان نائب رئیس، محمد شریفی به عنوان منشی اول، مجید کلوانی به عنوان منشی دوم، منوچهر کاظمی به عنوان خزانه‌دار و غلامعباس آجرلو به عنوان سخنگوی شورای اسلامی اراک منصوب شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک در ادامه جلسه با اشاره به اینکه سنجان و کرهرود از تخصیص بودجه کلان‌شهر شدن اراک جا مانده‌اند، گفت: سنجان و کرهرود نیازمند ارتقا سطح شهری و قرار گرفتن در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای هستند.

کیومرث محمودی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید در راستای جذب این اعتبارات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، ادامه داد: با گذشت یک سال از زمان فعالیت شورای اسلامی شهر اراک شاهد پیشرفت در پروژه‌های عمرانی از جمله بهره‌برداری از تقاطع‌های غیر هم‌سطح، اجرای فاز اول توسعه تفرجگاه گردو در ۸۰۰ هکتار و… در سطح شهر بوده‌ایم.

وی با اشاره به تغییرات سازمانی شهرداری اراک از نیروهای کادر و اداری این سازمان خواستار شد در روند انجام فعالیت‌ها و بروکراسی اداری سریع‌تر و همگام با شهردار عمل کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: شورای اسلامی دوره چهارم علی‌رغم برخی از مشکلات در اوایل کار ثابت کرد که هم اکنون به بلوغ رسیده است و با تفاهم به انجام وظیفه می‌پردازد.

محمودی خاطر نشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر در دوره‌ قبل زحمات بسیاری را متحمل شده‌اند و امید می‌رود با تدوین سیاست‌های نوین و برنامه‌ریزی‌های دقیق شاهد پیشرفت کلان‌شهر اراک باشیم.

*سهم ۴۷ درصدی آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از سوخت خودروها در آلایندگی هوای شهر اراک

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه ۴۷ درصد از میزان آلایندگی هوای شهر اراک مربوط به آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از سوخت مصرفی خودروها است گفت: برای کاهش آلودگی هوا در این زمینه پیش‌بینی احداث خطوط قطار سبک شهری در طرح مطالعات جامع حمل و نقل تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه اراک یکی از قطب‌های آلودگی در کشور به شمار می‌رود تصریح کرد: روان‌سازی ترافیکی ناشی از تردد خودروها را با احداث مترو در اراک شاهد خواهیم بود.

محمودی بیان کرد: در راستای کاهش آلودگی هوای کلان‌شهر اراک و افزایش میزان سرانه سبز شهری زمین سه میدان در اجرای ماده ۱۱ لایحه قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت به صورت بلاعوض به شهرداری اراک واگذار شود.

شهردار اراک نیز در ادامه گفت: در راستای مطالعه سهم آلایندگی کارخانجات اطراف اراک تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه شهید بهشتی منعقد شده است.

محمد ابراهیم عباسی بیان کرد: مدت زمان لازم برای اجرای این طرح ۴ ماه می‌باشد که هم اکنون یک ماه از این فرصت سپری‌شده است که با اتمام این طرح و با آنالیز دقیق درصد آلایندگی صنایع بزرگ شهر اراک اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: شهرداری اراک در آینده‌ای نزدیک مشکلات پارک بانوان را رفع خواهد کرد.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. اراکی گفت:

    انشاالله از این دوره شورای شهر به نیکی یاد کنیم. انشاالله اعضای این شورا همگی باسری افراشته از غرور ساختمان نوساز شورا را ترک کنند. انشاالله اراک به آنچه لایقش است دست یابد انشاالله فرزندان اعضای شورا به پدرانشان افتخارکنند.انشاالله عملکرد اعضای شورا بهترین توشه آخرتشان باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.