استاندار مرکزی: تنش زدایی نشانه موفقیت دیپلماسی پرکار دولت است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا،ˈمحمدحسین مقیمیˈ روز دوشنبه در شورای اداری مشترک شهرستانهای تفرش، آشتیان و فراهان در تفرش به مناسبت هفته دولت افزود: ایجاد آرامش در فضای سیاسی ایران با کشورها در صدر برنامه های دولت تدبیر و امید است و در یک سال اخیر شواهد موفقیت این جهت گیری به خوبی قابل لمس است.

وی توضیح داد: نزدیکی کشورهای اسلامی و منطقه محصول روحیه اعتدال سیاسی و گفتمان عقلانیت بر مبنای سیاست برد- برد است و امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت برجسته و مقتدر در حوزه تصمیم سازیهای بین المللی مطرح است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: نظرات جمهوری اسلامی امروز در تمامی ابعاد مورد توجه جهانی است و در مباحث هسته ای نیز حضور آگاهانه و مقتدرانه نمایندگان ایران در برابر شش قدرت جهانی نشان از پختگی برنامه های دولت در مذاکرات است.

مقیمی بیان کرد: حداقل دستاورد مذاکرات تاکنون این است که ضمن دفاع جانانه از حقوق ملت ایران توانسته بخشی از مطالبات مشکل دار و بدهی های ایران را حل و فصل کند که در چارچوب سیاستهای نظام و حقوق مسلم مردم موفقیتی بزرگ است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت یازدهم مشی خود را بر تدبیر و امید گذاشته و تا انتهای راه نیز از افراط و تفریط می پرهیزد و احترام به قانون و اخلاق را سرلوحه برنامه های خود دارد.

استاندار استان مرکزی عنوان کرد: یکی از اولویتهای مدیران دولت توجه به نظرات و مشکلات مردم است و در این راستا بهره گیری از مشورت تشکل های غیردولتی، شوراهای اسلامی و علما، نخبگان و دانشگاهیان را به عنوان یک تکلیف می داند.

مقیمی خاطرنشان کرد:پایبندی به قانون مردم را از سردرگمی می رهاند و تیم مدیران اجرایی دولت در استان مرکزی با اصرار و وسواس در رعایت قانون عمل می کنند.

وی عنوان کرد: در سالی که اولویت آن بر فرهنگ و اقتصاد گذاشته شده طرح های فرهنگی، حوزه های علمیه و بستر سازی فرهنگی در مجامع دانشگاهی و مدارس در اولویت است و برای این امر نیز امسال ۵۵میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

استاندار استان مرکزی افزود:فصل جدید برنامه دولت در مهار رکود تورمی و عبور از چالشهای اقتصادی گذاشته شده و تاکنون نیز با وجود تمامی فشارهای مالی دولت حاضر نشده از سیستم بانگی استقراض کند و این نشان از اعتقاد دولت به مهار تورم دارد.

فرماندار شهرستان تفرش نیزدر این نشست گفت: هفته دولت فرصتی مناسب برای پرداختن به مسایل دولتی است که با رای مستقیم مردم روی کار آمده است.

ˈبهروز اردلان رادˈ افزود: مردمسالاری دینی در موضوعات دولت به معنای کنار زدن پرده های محرومیت از چهره اقشار جامعه است و این مهم در دولت تدبیر و امید با ابعاد همه جانبه مد نظر گرفته شده است.

وی گفت: توجه به قانون اصل جامعه مردمسالار و متعهد به اخلاق و تدبیر است و این مهم در مدیران حوزه دولتی این شهرستان به عنوان اولویت کاری لحاظ شده است.

وی افزود: اولین اولویت شهرستان تفرش به انجام رساندن پروژه انتقال آب هفتیان، تصفیه خانه، ساماندهی راههای روستایی و توسعه فضای سبز است.

فرماندار شهرستان آشتیان نیز در این نشست گفت: انقلاب اسلامی در حیات بیش از سه دهه خود اتفاق های بزرگی را تجربه کرده و با وجود از دست دادن یاران وفاداری چون شهیدان باهنر و رجایی توانسته در سایه ولایت فقیه خود را حفظ کند.

ˈمحمود حسنیˈ افزود: یکی از انتظارات مهم مردم از دولت، پویایی و برمامه محوری و جلوگیری از هدررفت سرمایه های ملی است.

وی ادامه داد: تلاش مدیران این شهرستان بر اتمام پروژه های نیمه کاره به عنوان جراحت بزرگ بر پیکر اقتصادی کشور است که متاسفانه از سالهای قبل به میراث مانده است.

وی عنوان کرد: ۱۴ پروژه در هفته دولت امسال با حضور مقامات ارشد اجرایی استان مرکزی درآشتیان بهره برداری می شود که از جمله این طرحها مرحله دوم واحد آوا پزشک اولین تولید کننده وسایل پزشکی یکبار مصرف با ۱۷ خط جدید و اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد ریال است که با حضور وزیربهداشت انجام می شود.

فرماندار شهرستان فراهان نیز در این نشست گفت: این شهرستان تازه تاسیس نیازمند نگاه کارشناسی عمیق در تقویت زیرساختها و حل کمبودها و نواقص است.

ˈسعید فائض پورˈ افزود: پروژه هتل مروارید در ورودی این شهرستان و راه اندازی بیمارستان نیمه کاره رااز مطالبات به حق مردم دانست که به دست دولت یازدهم ثمر داده است.

وی عنوان کرد:یکی از نیازهای اساسی این شهرستان ایجاد نمایندگی های ادارات دولتی، تکمیل جاده اراک – فرمهین، پل روگذر و توسعه شبکه آبرسانی و بهسازی معابر روستایی است که با جدیت در برنامه های این فرمانداری قرار دارد.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: با توجه به گستردگی ابعاد جنگ نرم دشمنان در سالی که محوریت آن توسعه امور فرهنگی است باید دارالقرآن فراهان، مجتمع علامه سید جلال آشتیانی در آشتیان و توسعه کتابخانه های سه شهرستان با جدیت دنبال شود.

ˈعباس صلاحیˈ افزود: تقویت پوشش دیجیتال برای بهره مندی ساکنان سه شهرستان، تفرش،فراهان و آشتیان از شبکه برنامه های تلویزیونی داخل از راهبردهای مهم مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

وی عنوان کرد: شهرستانهای تفرش، آشتیان و فراهان از ظرفیتهای قوی گردشگری، مذهبی، فرهنگی، تاریخی و طبیعی بهره مندند که نیاز است به صورت ویژه برای تجهیز و تقویت زیرساختهای لازم در این بخش سرمایه گذاری شود.

وی گفت: دانشگاه تفرش و خطه فراهان خاستگاه پرورش نخبگان علمی ، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی تاریخ ساز است و نیاز است به توسعه این ظرفیتها به صورت ویژه پرداخته شود.

صلاحی گفت: دانشگاه تفرش با وجود قدمت ۲۶ ساله تاکنون توسعه ای نداشته در حالیکه ظرفیتهای قوی را برای بسط ایده های کارآمد و روش سازی های نوین تحول اقتصادی دارا است.

استاندار مرکزی و مسوولان دستگاههای اجرایی در این سفر با خانواده شهید ˈمجتبی محبعلی ˈ دیدار کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.