حسن بیگی: تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان مرکزی از هدفگذاریهای موفق دولت است

به گزارش مرکزی دیلی، ˈشکر الله حسن بیگیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نرخ بیکاری در بهار امسال در استان مرکزی هفت و دو دهم درصد بوده در حالیکه میانگین کشوری این شاخص ۱۰ و هفت دهم درصد است.

وی بیان کرد: بر اساس آمار رسمی منتشره میانگین نرخ بیکاری کشور در سال ۹۱ معادل ۱۲ و یک صدم درصد و در استان مرکزی ۱۰ و سه دهم درصد بوده و این شاخص در سال ۹۲ با سیاستهای دولت تدبیر و امید برای کشور به ۱۰ و چهار صدم درصد و برای استان مرکزی به هشت و شش دهم درصد کاهش یافته است.

حسن بیگی گفت: تثبیت سیاستهای اقتصادی، توسعه روابط و برنامه های حوزه سیاست خارجی، کاهش نوسانات ارزی و موجهای تورمی از سوی دولت، از عوامل موثر در کاهش نرخ بیکاری استان بوده است.

وی توضیح داد: طبق آمار رسمی، در بهار امسال نسبت به مدت مشابه قبل آن مشکلات کارگری و چالشهای این حوزه ۲۷ درصد کاهش دارد که این مهم برخاسته از آرامش حاکم روانی و اجرایی در حوزه تصمیم های اقتصادی، اعتماد صاحبان تولید به سیاستهای اقتصادی دولت و خروج از بلاتکلیقی در حمایت های زیربنایی از تولید است.

معاون سیاسی، امنیتی و احتماعی استانداری استان مرکزی بیان کرد: رشد اقتصادی کشور در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید منفی پنج و هشت دهم درصد بود که دولت با سیاستهای همه جانبه تمامی همت خود رابر این گذاشته تا روند آن را در کوتاه مدت به سمت مثبت شدن سوق دهد.

حسن بیگی اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، قطب چهارم صنعت کشور و کانون مهم کشاورزی بر اساس برنامه ای هدفمند و نظارتهای موثر با تاسی به محورهای اصلی سیاستهای دولت به دنبال نرخ رشد اقتصادی مثبت است چرا که پایداری در تولید و زنجیره آن و اشتغالزایی ناشی از آن بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: تیم مدیریت ارشد دولت تدبیر و امید در استان مرکزی عبور از طوفانهای اقتصادی و خروج از رکود تورمی را مستلزم ثبات در تصمیم سازی و ایجاد امید و همراهی مردم با برنامه ها می داند .

وی گفت: از اقدامات مهم دولت در یک سال گذشته تشکیل اتاق فکر اقتصادی قوی با حضور پررنگ بحش خصوصی و غیردولتی است و اعتقاد راسخ به برون سپاری وظایف به مردم به عنوان سرمایه های اصلی نظام در صدر سیاستها بوده که بخش مهم موفقیت اقتصادی استان ناشی از آن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: میانگین نرخ رسمی تورم در سال ۹۱ در گزارش مراجع رسمی ۳۳ و هشت دهم درصد و در استان مرکزی ۳۸ درصد بوده که این مهم پارسال در کشور به ۳۲و یک دهم درصد و در استان مرکزی به ۳۳ و نه دهم درصد کاهش یافت.

حسن بیگی بیان کرد: در خرداد امسال در محاسبه تورم نقطه به نقطه این شاخص در کشور به ۲۶ و دو صدم درصد و در استان مرکزی به ۲۶ و سه صدم درصد کاهش داشته که در شرایط تحریم، موفقیت بزرگی است.

وی اضافه کرد: مقامات استان مرکزی به دنبال این هستند که در پایان سال با تداوم سیاستهای دولت تدبیر و امید و همچنین اجرایی کردن برنامه های خروج از رکود تورمی ، نرخ تورم استان را به زیر ۲۰ درصد برسانند.

وی عنوان کرد: شعار اصلی دولت یازدهم شفاف سازی نظام آماری و ارائه خدمات مستند دولت با آمار واقعی و بدون شک و خدشه است و در این راستا بستر نقد منصفانه نیز برای بهبود برنامه های در حال اجرا و پیشگیری از انحراف های احتمالی از مردم و گروه های مرجع فکری و علمی انتظار می رود.

معاون استاندار استان مرکزی گفت: یکی از برنامه های مهم هفته دولت امسال ترسیم جدول زمانبندی گسترده برای استفاده از ظرفیتهای رسانه ملی و برنامه های تحلیلی، خبری و سرگرمی صدا و سیمای محلی برای حضور هدفمند مسوولان دستگاههای اجرایی، فرمانداران و مقامات ارشد اجرایی دولت در استان مرکزی است تا در فرصت موثر تاکید دولت در پاسخگویی به مردم را به انجام رساند.

حسن بیگی اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۶۴۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال درستان مرکزی و با حضور مسوولان به بهره برداری می رسد و مردم از حلاوت مزایای آنها بهره مند می شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.