برگزاری کارگاه تخصصی کشوری سینمای تجربه گرا در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا،دکتر ˈاحمد الستیˈ استاد دانشگاه سوره و مرکز آموزش عالی فیلم سازی در تهران در این کارگاه یکروزه آموزشی گفت: فیلم تجربه گرا ضعیف ترین شاخه فیلم کوتاه در ایران است و به همین سبب مسئولان انجمن سینمای جوانان ایران مصمم شدند با برگزاری کارگاه های تخصصی و حضور سینماگران جوان و عوامل ساخت فیلم های مختلف این نقیصه را برطرف کنند.

وی بیان کرد: در حالی که توانایی و پتانسیل سینمای تجربه گرا در ایران بسیار بالاست ، اما بخاطر اینکه با فرمول های سینمای جهان پیش نرفتیم، تعداد فیلم های داستانی ساخته شده در کشورمان بالای ۷۰ درصد است.

این مدرس بین المللی سینما در دانشگاه با انتقاد از ساخت فیلم به دست افراد پول دار و کمپانی های مختلف با هدف پرکردن جیب های خود افزود: با اینکه تجارت و کسب منفعت هرگز سینما را رها نکرده است، اما تجربه گرایی در عامل سینما توانسته به هنری بی بدیل تبدیل شود.

الستی گفت: سینمای تجربه گرا عبارتست از ˈبدعتˈ با استفاده از امکانات و وسایل سینمایی و این فرم از کار رو در روی فیلم های تجارتی قرار گرفته است.

وی ویژگی های فیلم تجربه گرا را شامل ساخت فیلم با حداقل عوامل، مدت فیلم کوتاه (هفت ، هشت دقیقه)، دارای مخاطبانی متفاوت و عمدتا تحصیلکرده، دارای موضوعاتی غیرمتعارف به وسعت تمام کائنات عالم هستی برشمرد.

وی توضیح داد: هدف اصلی سینمای تجربه گرا تغییر الگوهای کهنه است و تصاویر این سینما انتزاعی و گاهی تخیلی و هپروتی است.

برگزاری کارگاه های فیلمنامه نویسی، عکاسی، نشست های تخصصی و نمایش و تحلیل فیلم های مختلف از جمله برنامه های جنبی پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوانان ایران ˈاز دوم تا پنجم شهریورماهˈ در اراک است.

در این جشنواره هنرمندان فیلمساز، فیلمنامه نویس و عکاس استان های فارس، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، هرمزگان، گیلان و مرکزی حضور دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.