برگزاری جشنواره “پیوندهای آسمانی” در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اراک، مرتضی امیدی در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی با اشاره به اقدامات این سازمان در حوزه جوانان اظهار کرد: در هفته جوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی ۶۰ برنامه فرهنگی و ورزشی برگزار کرد.

وی افزود: برنامه‌هایی از جمله تجلیل از ۱۶ جوان نخبه استان و همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب و دستاوردهای سمن‌ها، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و اردوهای فراغتی و اختصاص یک سانس رایگان از استخرهای ادارات از فعالیت‌های این سازمان در هفته جوان بوده است.

معاون جوانان وامور فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به تشکیل گروه‌های مشورتی در سازمان جوانان گفت: سه گروه مشورتی در این سازمان شکل گرفته که به بررسی مشکلات جوانان و ارائه راهکارهای مربوطه با پیشنهاد خود جوانانمی‌پردازد و در حقیقت با خود جوانان در زمینه مشکلاتشان مشورت می‌شود.

امیدی تصریح کرد: جلسات با رویکرد ارتقاء جایگاه جوانان و توانمندسازی آنان برگزار شده و در این راستا ۱۳ جلسه تاکنون در شهرستان‌های استان و با حضور فرماندهان شهرستانی تشکیل شده است و هدف از برپایی این جلسات همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌ها برای رسیدن به یک برنامه عملیاتی قابل اجرا در حوزه‌های مربوط به جوانان است.

وی با تاکید به برگزاری جشنواره اختتامیه اوقات فراغت جوانان افزود: این جشنواره در ۱۶ شهریور و همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) در سالن ۵ مرداد اراک برگزار می‌شود و در این مراسم از دستگاه‌های فعال حوزه جوانان تجلیل می‌شود.

معاون جوانان وامور فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره سالروز ازدواج امام علی (ع) و دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه (س) گفت: سازمان جوانان در این راستا برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد و در دو محور به برگزاری این نمایشگاه می‌پردازد که نخستین آن تجلیل از خادمین امر ازدواج و تجلیل و مطرح ساختن زوج‌های الگو در امر ازدواج به جوانان استان است.

امیدی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال در استان مرکزی ۸۰۴ مورد طلاق ثبت شده و این درحالی است که بیش از ۳ هزار ازدواج به ثبت رسیده است و این موضوع را می‌طلبد که به امر ازدواج جوانان باید بیش از پیش توجه شود و در این زمینه کار جدی انجام شود.

وی با تاکید بر اهداف جشنواره پیوندهای آسمانی افزود: ایجاد موج آفرینی برای همکاری ملی در امر ازدواج و اطلاع رسانی و افزایش آگاهی‌های مورد نیاز جوانان پیرامون ازدواج و افزایش آگاهی خانواده و کمک به امر ازدواج جوانان از اهدافی هستند که این سازمان در این جشنواره دنبال می‌کند.

معاون جوانان وامور فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به این که توجه به امر ازدواج همکاری تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد گفت: در سال ۹۰ استان مرکزی از نظر تعداد جوانانی که تاکنون ازدواج نکرده و بین سن ۱۵ تا ۳۴ سال هستند در رتبه نخست قرار داشته و آمار نشان می‌داد که ۱۹ درصد از جوانان استان هرگز ازدواج نکرده‌اند و این مهم نیازمند توجه و کار فرهنگی گسترده پیرامون مسئله ازدواج دارد.

امیدی تصریح کرد: سازمان جوانان استان مرکزی رتبه ۴ گروه دوم را در امر ورزش و رتبه برتر کشوری را در امر عفاف و حجاب و در ستاد ساماندهی امور جوانان رتبه ششم و در برگزاری جشنواره پیوندهای آسمانی رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.