چشم سینما به ˈآفتابˈ روشن شد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا،در هشت سال گذشته استان مرکزی چون بیشتر نقاط کشور از نظر فعالیت های سینمایی با رکود مواجه بود و این جشنواره، آغاز رونق و نقطه عطفی در تاریخ سینمایی این خطه و حتی میهن اسلامی خواهد بود.

مدیریت جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز فعالیت خود، با همکاری سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوان کشور، هشتمین هفته فیلم و عکس سینمای جوان استان را در خرداد ماه سال جاری به عنوان اولین اقدام عملی برای رونق هنر فیلم و عکس برگزار کرد و اکنون نیز با جشنواره منطقه ای در صدد تکمیل اقدامات خود در این زمینه است.

استقبال گسترده هنرمندان از این جشنواره، نمایانگر محرومیت جوانان و هنرجویان از این نعمت بزرگ در سالهای گذشته است چرا که هنرمندان آثار خود را برای عرضه، خلق می کنند و به قول حضرت مولانا نقاشان برای تماشا و خطاطان برای خواندن دست به خلق آثار هنری می زنند.

در بخش فیلم پنجاهمین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس سینمای جوان ۲۹۷ اثر حضور دارد که از این تعداد ۱۷۳ اثر داستانی، ۹۲ اثر مستند، ۳۵ اثر تجربی و بقیه در بخش پویا نمایی است.

در بخش فیلمنامه نیز ۲۱۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۲۷ اثر اقتباسی و بقیه در بخش آزاد است و پس از اظهار نظر هیات داوران، ۱۰ اثر در بخش آزاد و پنج اثر اقتباسی از ۱۳ فیلمنامه نویس به جشنواره راه یافته است.

در بخش عکس نیز یکهزار و ۴۷ اثر در دو بخش تک عکس و مجموعه به دبیر خانه جشنواره ارسال شده که در نهایت ۵۴ قطعه عکس از ۳۶ عکاس به جشنواره راه یافته است.

جشنواره های هنری و به ویژه جشنواره های سینمای جوان به دلیل ایجاد فرصتی برای آینده سازان سینمای کشور از اهمیت خاصی برخوردارند زیرا در این جشنواره ها آثار هنرجویان مورد نقد و بررسی قرار گرفته و چه بسا آینده هنری یک فیلمساز را تعیین کند و به قول سعدی ˈمتکلم را تا کسی عیب نگیرد سخنش صلاح نپذیردˈ.

پنجاهمین جشنواره عکس و فیلم منطقه ای سینمای جوان با حضور هنرمندان فیلمساز، فیلمنامه نویس و عکاس هشت استان فارس، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، هرمزگان، گیلان و مرکزی از دوم تا پنجم شهریور ماه سال جاری در اراک برگزار می شود.

این استانها هر یک دارای ظرفیت های سینمایی متعدد و برجسته و هنرمندان فرهیخته و بعضا گمنام، هستند که در این جشنواره فرصت ارائه آثار خود را به دست آورده و چه بسا این رویداد مهم هنری زمینه ساز تربیت فیلمسازان بزرگی شود که ایران و ایرانی بر آنان ببالد.

کارگاه های آموزشی عکاسی، فیلمنامه نویسی و فیلمسازی نیز که با حضور نمایند گان هیات های داوران و استادان این رشته در محل فرهنگسرای آیینه اراک برگزار می شود، گام دیگری برای آشنایی هنرمندان جوان با آخرین پیشرفتهای این رشته است.

تجلیل از هنرجویان سابق انجمن سینمای جوان اراک از جمله ˈسامان سالورˈ، ˈمحمد زنده نامˈ و ˈپناه برخدا رضاییˈ که اکنون در هنر هفتم صاحب نام شده اند، نیز به هنرجویان جوان نشان می دهد که قدرهنرمند شناخته می شود و آنان را در مسیر خود ثابت قدم تر می کند.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، جشنواره منطقه ای عکس و فیلم سینمای جوان عصر روز شنبه دوم شهریورماه سال جاری در محل بهشت زهرا و مزار شهدای گرانسنگ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با ادای احترام به جان برکفان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود.

حسین شاکری افزود: این جشنواره با هدف تجدید بیعت هنرمندان با اندیشه ها و آرمان های امام راحل با عنوان ˈآفتابˈ مزین شده و آیین اختتامیه آن نیز در بیت تاریخی امام راحل در شهرستان خمین با حضور مقامات ارشد استانی و کشوری برگزار می شود.

علی حیدر شاه حسینی

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.