برگزاری همایش بزرگداشت “علامه سیدجلال الدین آشتیانی”

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری تسنیم از آشتیان، محمود حسنی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی شهرستان آشتیان با اشاره به اهمیت و ضرورت بزرگداشت و تجلیل از مفاخر اظهار کرد: امروزه هویت جامعه ما همین بزرگان هستند که باید مورد احترام قرارگیرند چراکه معرفی مفاخر استان به عنوان الگو برای نسل جدید بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: همایش علامه سید جلال الدین آشتیانی از مفاخر جهان اهل تشیع در آشتیان برگزار می شود که البته اینگونه مراسمات در آینده همراه با تجلیل از بزرگان شهرستان که در قید حیات هستند انجام می شود.

حسنی تصریح کرد: هر کدام از نخبگان و عالمان از مفاخر برجسته ایران و جهان به شمار می‌روند که بزرگداشت و نکوداشت این افراد برای شناخت و معرفی هرچه بیشتر این افراد و ارتقاء فرهنگ ایرانی حائز اهمیت است.

فرماندار اشتیان تجلیل و نکوداشت مفاخر را امری مهم دانست و گفت: تجلیل از مفاخر باعث تشویق جوانان به تحصیل علم و دانش می شود چراکه مشاهیر و مفاخر فرهنگی مایه افتخار و مباهات ملتها در طول تاریخ بوده است، افزودو این مفاخر و مشاهیر همواره منشاء تحول و تغییرات اساسی در جوامع بوده اند.

وی تصریح کرد: انتشار آثار به جای مانده از علما و مفاخر ایرانی برای نسل جوان و علمی کشور ضروری بوده و آثار ماندگار بسیاری از علما و مفاخر بزرگ ایرانی ناشناخته مانده و برگزاری همایش های نکوداشت آنان می تواند در انتشار شخصیت های آنها و نیز آثار آنان مفید باشد.

فرماندار آشتیان افزود: برگزاری نکوداشت ها باید در راستای تقویت روحیه و ایجاد انگیزه در نسل جوان بوده که  معرفی مفاخر برای تقویت روحیه خود باوری در نسل جوان ضروری است.

حسنی با بیان اینکه توجه به مفاخر فرهنگی همواره باید از اولویت های اصلی  دستگاه های فرهنگی باشد، گفت: توجه به این بزرگان سبب می شود تا یک جامعه تاثیرات خود را در تاریخ تمدن جوامع و بشر نشان دهد و کشور جمهوری اسلامی ایران از گذشته تا کنون منشاء تحولات تاریخی و فرهنگی بسیاری بوده  چنانکه آثاری که از هفت هزار سال قبل در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده گواهی بر این مدعاست.

وی افزود: شناساندن تفکر و روحیه و ارزشهای فرد اندیشمند و فاخر که سبب ایجاد تحول در جامعه شده از اهدافی است که در این نکوداشت ها دنبال می شود.

حسنی تصریح کرد: مراقبت از فرهنگ مهم تر از هر عاملی از جمله اقتصاد بوده و از اولویت های اساسی سال ۹۳ در این شهرستان است چراکه فرهنگ اسلامی دریچه ای را به سوی ما گشوده که باید با کار و تلاش در راستای این فرهنگ غنی حرکت کنیم.

فرماندار آشتیان با اشاره به تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان از جمله مجتمع فرهنگی سید جلال الدین و موزه شهرستان بعنوان یکی از اولویت های فرهنگی شهرستان گفت: توجه به ظرفیت های فرهنگی شهرستان، افزایش نقش شورای فرهنگ عمومی، هماهنگی و کمک به تحقق برنامه های فرهنگی از مهم ترین برنامه های سند توسعه فرهنگی شهرستان آشتیان است.

وی افزود: ۲۴ تا۳۰ مرداد به عنوان هفته فرهنگی شهرستان آشتیان اعلام شده که برنامه های متنوع فرهنگی از جمله نمایشگاه های کتاب، جشنواره مطبوعات، نشست های ادبی و شب شعر در این هفته در شهرستان انجام می شود.

فرماندار آشتیان با اشاره به اینکه اسلام دین انسانیت است، تصریح کرد: اسلام دین زیبایی ها است و در این دنیا زیبائی های زیادی وجود دارد که ما به  آن توجه نمی کنیم و گرفتار مسائل جزئی شده ایم که باید در ایامی که با عنوان هفته فرهنگی این شهرستان نام گذاری شده است با استفاده از ظرایف فرهنگی و هنری در جهت معرفی و ترویج فرهنگ و هویت و مفاخر شهرستان گام برداشته و حرکت کنیم.

حسنی با درخواست از مدیران و مسئولان اجرایی برای ارائه پیشنهادات راهبردی درجهت بهبود سند فرهنگی آشتیان افزود: در این نشست جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی شهرستان آشتیان سند توسعه فرهنگی شهرستان آشتیان در سال ۹۳ مورد بررسی قرار می گیرد و امیدواریم مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان با ارائه برنامه و پیشنهادات اجرایی زمینه افزایش سطح کیفی این سند را فراهم آورند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.