مدیر نخستین مسجد نت ایران: مساجد نخستین کانون تربیت دینی و اخلاقی در جامعه هستند

به گزارش مرکزی دیلی، حجت الاسلام ابوالفضل صابری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به مقام رفیع دانش در اسلام اظهار کرد: قرآن، مکرر مردم را به فکر و تدبر در احوال کائنات و به تامل در اسرار آیات دعوت کرده است.

وی افزود: پایه اصلی علم و تمدن در خود اسلام است و نخستین محیط مساعد در پرورش آن، مساجد بوده است.

رئیس هیئت امنای نخستین مسجد نت کشور تصریح کرد: روز مساجد، روزی است که رژیم غاصب صهیونیست به بیت المقدس حمله و آنجا را به آتش  کشید.

حجت الاسلام صابری با اشاره به ظلم و تعدی های بی شمار این رژیم غاصب گفت: شایسته است هم اکنون، سخن پیامبر اسلام(ص) را  که فرمودند:”هرکس فریاد مسلمانی را بشنود وبه او پاسخ ندهد از ما نیست” را چراغ راه خود قرار دهد.

وی افزود: علامه مجلسی، معروف به مجلسیین هستند ایشان از جانب امام خمینی(ره)”باب الائمه” لقب گرفتند.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی اولین مسجد نت ایران تصریح کرد: امروز هرکس در حوزه یا دانشگاه  قصد تحقیق و پژوهش در رابطه با ائمه مطهر را داشته باشد، به طور قطع باید به علامه مجلسی روی بیاورد.

حجت الاسلام صابری با اشاره به نقش سازنده ایشان در ترویج معارف اسلامی گفت: از مهم ترین تالیفاتشان۱۱۰جلد کتاب بحارالانوار است که در نشرمعارف اهل بیت موثر بوده است.

وی افزود: مساجد هماره کانون تربیت دینی مسلمانان به حساب می آمدند، نخستین اقدام پیامبراسلام در بدو ورود خود به شهر مدینه برپایی مسجد بود.

رئیس هیئت امنای نخستین مسجد نت کشور تصریح کرد: ایجاد تقدس تنها در ظاهر مسجد، کافی و صحیح نیست بلکه یک مسجد، نیاز اساسی به روحانی فعال دارد.

صابری با اشاره به حضور پیوسته روحانیان در میان مردم گفت: منظور از روحانی فعال، روحانی جوان نیست بلکه روحانی است که درد اقشار مختلف مردم را درک کند.

وی افزود: روحانی فعال با پیران با زبان پیری، با جوانان با زبان جوانی وبا کودکان با زبان کودکی، هم راه و هم سخن می‌شود.

حجت الاسلام صابری تصریح کرد: روحانیان در مساجد و محافل عمومی, باید برای همه مخاطبان غذای معنوی داشته وبه واقع تمام شمول باشند.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی اولین مسجد نت ایران با اشاره به قدمت۱۳۰ساله مسجد مرحوم حاج آقا صابر گفت: این مسجد درمرکزی ترین  نقطه ازشهر اراک واقع شده است.

وی افزود: از سال۱۳۸۱ که تجدید بنا و نوسازی مسجد آغاز گشت، افتخار ایجاد تحولاتی در سیستم عمرانی وفرهنگی مسجد را پیدا کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین صابری تصریح کرد: در مکانی از مسجد به نام زینبیه حضرت رقیه(س) اولین مسجد نت ایران تاسیس شده است.

رئیس هیئت امنای نخستین مسجد نت کشور با اشاره به نقش مهم شبکه جهانی اینترنت در ترویج احکام اسلامی  گفت: با راه اندازی سایتportal، به تقاضای بسیاری از دوستداران  اهل علم واسلام  پاسخ مثبت داده شده است.

وی افزود: وجود آیکن های قرآن و عترت، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مناسبتهای ویژه و کتابخانه دیجیتال که افزون بر هزاران جلد کتاب دارد، در سایت مسجد سبب استقبال بسیاری ازمردم اهل علم وایمان شده است.

حجت الاسلام صابری تصریح کرد: روزهای زوج خانم ها و روزهای فرد آقایان می توانند به راحتی از برنامه های مسجد نت استفاده کنند.

رئیس هیئت امنای نخستین مسجد نت کشور با اشاره به پیشرفت های روز افزون مسجد نت گفت: یه یاری خداوند امروز  با همکاری مدیر عامل شرکت مخابرات،  شاهد فیبر نوری مسجد نت هستیم.

وی افزود: از دیگر افتخارات این مسجد، برپایی کرسی های آزاداندیشی است  که همواره مورد تایید مقام معظم رهبری بوده است.

حجت الاسلام صابری تصریح کرد: از حسن های این کرسی ها، بیان آزادانه عقاید و مسائل پیرامون آن است.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی اولین مسجد نت ایران با اشاره به نقش سازنده مشاوره های ازدواج گفت: نزدیک به۵سال است که “کارگاه پیش ازدواج”  در این مسجد راه اندازی شده است  و سعی براین بوده است که به جوانان آموزش داده شود، در کنار همسری، همدلی نقش به سزایی در بالندگی زندگی دارد.

وی افزود: آمارهای موجود در رابطه با این کلاس ها نشان دهنده موفقیت جوانان درانتخاب وادامه زندگی بوده است.

حجت الاسلام صابری تصریح کرد: در مدت زمان اجرای این کلاس‌ها، بطور دقیق تنها شاهد یک ازدواج ناموفق در میان جوانان این دوره هستیم که متاسفانه در اثر تحکم مادرانه یکی از زوج ها این مشکل شکل گرفته است.

رئیس هیئت امنای نخستین مسجد نت کشور با اشاره به دیگر توفیقات این مسجد گفت: ایجاد مهد مسجد، از موفقیت های دیگر این مسجد است.

وی افزود: مدت ۲سال است که مهدمسجد را نهادینه کرده‌ایم و بسیاری از والدینی که سعادت ورود به مسجد را نداشتند، به واسطه مهد مسجد وفرزندانشان  به این مکان قدم نهادند و مسجدی شده اند.

حجت الاسلام صابری تصریح کرد: حضور کودکان از کودکی در مساجد موجب تقویت بنیه های فرهنگی و دینی آنان می‌شود.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی اولین مسجد نت ایران با اشاره به رهیده شدن بسیاری از کودکان از محیط مسجد گفت: همچنان که برای تقویت تیم ملی فوتبال بطور مستمر روی کودکان، نوجوانان، جوانان وبزرگسالان برنامه ریزی می شود، باید برای پرورش جوانانی مومن ومعتقد از کودکی انرژی و وقت گذاشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.