مقیمی:دستگاه‌های فرهنگی باید در بخش فرهنگ اقدامات مطلوب‌تری را انجام دهند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی اظهار داشت: اداراتی که در مسائل فرهنگی نقش دارند، باید فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی بیشتری را در حوزه زنان در جامعه انجام داده و نقش محوری زنان در خانواده و جامعه، تربیت فرزندان و مسئولیت پذیری زنان در جامعه را در تحقیقات لحاظ کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که زنان به عنوان نیمی از جامعه امروز با آن درگیر هستند و جایگاهی که این قشر از اقشار جامعه در سند چشم‌انداز و برنامه پنجم توسعه دارند، توجه به نقش زنان از اهمیت به سزایی برخوردار است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نقش زنان به عنوان تربیت کننده فرزندانی که آینده‌ سازان جامعه هستند، نقشی مهم و غیر قابل انکار است، ادامه داد: اهمیت دادن به نقش تربیتی فرزندان دوام و قوام خانواده‌ها و جامعه را به دنبال خواهد داشت.

مقیمی گفت: به موازات توسعه فرهنگی و صنعتی استان، زنان جایگاه ویژه‌ای را برای خود توقع دارند و در مناطق روستایی و عشایری نیز زنان خود را با زنانی که در شهرها در کارهای مدیریتی مشغول هستند، مقایسه می‌کنند.

وی با بیان اینکه زنان استان مرکزی سهم به سزایی در صنایع مادر، تولید و کشاورزی، دفاتر فنی، فناوری‌های پیشرفته و تکنولوژی دارند، بیان داشت: در سند چشم‌انداز و برنامه توسعه پنجم زنان محور اساسی در هویت بخشی جامعه محسوب می‌شوند و همه دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس شرح وظایف برای تحقق اهداف این سند بکوشند.

استاندار مرکزی افزود: با توجه به مشکلات اجتماعی که در حوزه زنان وجود دارد، وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی برای قوام خانواده و برگشتن به شرایط مطلوب سنگین‌تر است و باید زحمات بیشتری و کارهای مطلوب‌تری انجام داد.

مقیمی ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه با آن مواجه هستیم به دلیل مسائل فرهنگی و کمبودهای اقتصادی است و با توجه به نام‌گذاری سال به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی وظیفه ما برای توجه به این مسائل سنگین‌تر است.

وی با بیان اینکه در مسائل اقتصادی و ارتقای اشتغال زنان باید اقدامات زیادی صورت گیرد، گفت: زنان در مسئله تولید نقش بی‌بدیلی دارند، خانواده‌هایی که اقدامات اقتصادی تولیدی بزرگ انجام می‌دهند، عمدتا مشوق این اقدامات زنان هستند، زنان در مسائل اقتصادی خانواده وظیفه سنگین‌تری دارند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه زنان به تنهایی می‌توانند در امور تولیدی، کشاورزی و صنعتی به ایفای نقش بپردازند، بیان داشت: توجه به ارتقای وضعیت اقتصادی خانواده‌ها امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مقیمی پایین‌بودن میزان درآمد اقتصاد خانواده و نامتعادل بودن خواسته‌ها با اقتصاد خانواده‌ها را از عوامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق و اعتیاد عنوان کرد و افزود: برای رهایی جامعه از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و سالم‌سازی خانواده‌ها باید به اقتصاد خانواده توجه کنیم.

زهرا فرجی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز هدف از سفر مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده به استان مرکزی را شرکت در دومین نشست منطقه‌ای دفاتر امور بانوان منطقه چهار کشور عنوان کرد و گفت: این نشست به مدت سه روز برگزار می‌شود که تعیین ماموریت‌های حوزه بانوان، بازدید از مراکز فعال حوزه زنان، برگزاری کمیته‌های تخصصی با حضور پنج استان همجوار از برنامه‌های این نشست منطقه‌ای است.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930528001374#sthash.TtkM7txD.dpuf

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.