اجرای طرح تحقیقاتی شناسایی آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، زهرا فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: شناسایی آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه زنان استان مرکزی در کمیته آسیب‌‌های اجتماعی بانوان مطرح و در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح مقرر شد آسیب‌های اجتماعی که امروز در بین جمعیت زنان استان وجود دارد توسط یک تیم تحقیقاتی شناسایی و اولویت بندی شود که این مهم توسط تیمی متشکل از متخصصان دستگاه‌های مرتبط با حوزه کار زنان به مرحله اجرا در آمد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: این مطالعات در حوزه دانش‌آموزان دختر، طلاق، زنان سرپرست خانوار، اعتیاد، خودکشی زنان، همسرآزاری و… توسط تیم تحقیقاتی انجام شد.

فرجی افزود: تاکنون بخشی از نتایج این تحقیق استخراج و اولویت‌بندی شده که تلاش داریم با ریشه‌یابی علل وقوع این آسیب‌ها از شدت و گسترش آن جلوگیری کنیم.

وی ساماندهی مراکز خدمات دهنده به زنان آسیب ‌دیده را از دیگر طرح‌های در دست اقدام دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اعلام کرد و بیان داشت: متاسفانه مراکزی که هم اکنون در این حوزه فعال هستند به صورت هدفمند نبوده و خدماتی را که ارائه می‌دهند به صورت ناقص است که این نوع خدمات هیچ تاثیری در کاهش آسیب‌ها نداشته که امید می‌رود با ساماندهی این مراکز شاهد نقش‌آفرینی هر چه بیشتر این مراکز باشیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.