فرماندار اراک: جهاد دانشگاهی علیرغم منابع محدود، همواره پویا و فعال عمل کرده است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، فرماندار کلانشهر اراک با رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی و جمعی از مسئولان این نهاد در فرمانداری اراک دیدار و گفت‌و گو کرد.

حسین بختیاری در این جلسه با تقدیر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی با وجود اینکه نسبت به دانشگاه‌ها و مراکز دیگر بودجه محدودتری دارد اما، همیشه پویا و فعال‌تر از آنها عمل کرده است.

وی با اشاره به نیروی متخصص و کارآمدی که جهاددانشگاهی در مراکز آموزش علمی کاربردی خود به جامعه تحویل می‌دهد افزود: فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه‌ی آموزش عالی در قالب راه‌اندازی مراکز علمی‌کاربردی، نمونه‌ی بارز فعالیت همراه با اندیشه این نهاد است.

بختیاری از آمادگی فرمانداری اراک جهت کمک به رفع مشکلات پیش روی جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم با مسئولان مربوطه جهت تسریع در امور و رفع مشکلات این نهاد صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، سیدجعفر نظامدوست رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌های مختلف گفت: علیرغم بودجه‌ی محدود مجموعه کاملی را در جهاد دانشگاهی استان داریم.

وی بیان کرد: نیروهای فعال در جهاد دانشگاهی استان مرکزی به دلیل برخورداری از تخصص کافی، فعالیت‌های ارزشمندی را در این مجموعه رقم زده‌اند، که بسیاری از سازمانها و مراکز علیرغم برخورداری از بودجه، امکانات و نیروی کافی در اجرای این فعالیت‌ها موفق نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل طلاق، ناباروری یکی از زوجین است افزود: مجموعه جهاد دانشگاهی مرکز فوق تخصصی درمانی تحقیقاتی رویان را با هدف کمک به رفع مشکل ناباروری راه‌اندازی نموده است تا از اینطریق در راستای رفع مشکلات درمانی و اجتماعی استان گام بردارد.

نظام دوست ادامه داد: با اینکه مسئولین در مراحل آغازین عملیات اجرایی این مرکز قول مساعدت داده بودند اما، با شروع کار همه قول‌ها فراموش شد و این مجموعه بدون بهره‌مندی از بودجه و کمک دولتی با صرف سه میلیارد تومان، بدون در نظر گرفتن هزینه فضاهای کالبدی اقدام به خرید ،تهیه تجهیزات و راه‌اندازی این مرکز.که در حال حاضر از مجهزترین مجموعه های غرب کشور است .

وی با بیان اینکه مرکز فوق تخصصی درمانی تخقیقاتی ناباروری امید رویان با مراجعین خاص خود مواجه است ،در حال حاضر در مجاورت مرکز آموزش علمی‌کاربردی این نهاد مستقر است، قرار گرفتن این دو مجموعه در یک مکان را به لحاظ رفت و آمدهای دو قشر متفاوت، نامناسب عنوان کرد.

نظام دوست گفت: بیماران نیاز دارند در یک فضای مناسب مورد درمان و رسیدگی قرار بگیرند و دانشجویان نیز به مکانی مناسب جهت آموزش نیازمندند و قرار گرفتن این دو در کنار هم باعث آسیب رسیدن به هر دو قشر می‌شود.

براساس این گزارش، مشاور رئیس در امور حوزه‌های جهاددانشگاهی نیز گفت: جهت رفع این مشکل زمینی ۵.۵ هکتاری با منابع این نهاد خریداری شده است.

اکبر فراهانی ادامه داد: در این زمین ساخت پردیس دانشگاهی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی انجام شده اما، برای فضاسازی جهت دسترسی آسان دانشجویان و مراجعان به این مجموعه نیازمند همکاری مسئولان هستیم چراکه کمبود بودجه در این بخش روند فعالیت را کند و گاها غیرممکن کرده است.

وی بیان کرد: در صورت رفع مشکل در این زمینه این نهاد با روحیه جهادی کار را تا پایان مهرماه به اتمام می‌رساند.

فراهانی با اشاره به نگاه پژوهشی جهاد دانشگاهی افزود: در صورت رفع مشکلات در سال ۹۵ برای اولین بار در کشور پژوهشکده توسعه پایدار را در سطح شهرستان راه‌اندازی خواهیم کرد.

مشاور رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: این نهاد در زمینه توسعه اشتغال، ارائه‌ی طرح‌های شهرسازی و اقدامات پژوهشی فراوان و مؤثر و مهیا کردن فضاهای آموزشی مناسب اقدامات فراوانی را به انجام رسانده است و امیدواریم حمایت مسئولین به بالنده‌تر شدن این نهاد کمک کند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مقرر شد با مساعدت فرماندار جهت رفع مشکلات فضاسازی مجموعه‌ی ساخته شده توسط جهاد دانشگاهی در منطقه کمربندی اراک به زودی جلسه‌ای در محل فرمانداری اراک با حضور شهردار و مسئولین مرتبط برگزار شود و در صورت حل نشدن مشکل جلسه‌ای با حضور استاندار استان مرکزی ترتیب داده شود. همچنین فرماندار اراک ،بزودی از پروژه پردیس آموزشی ،پژوهشی وفرهنگی جهاددانشگاهی بازدید خواهد نمود.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.