سند توسعه فرهنگی استان برای نخستین بار در کشور نهایی و به تصویب رسید

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از سایت رسمی استانداری مرکزی، محمد حسین مقیمی ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: تدوین سند توسعه فرهنگی استان کار بزرگی است که انجام شده است و نقشه راه برای یکسال خواهد بود .

وی بیان کرد: مهم این است که این سند به مرحله اجرا در آید که در این راستا باید کار گسترده ای صورت بگیرد و اگر این سند اجرا شود مزد تهیه کنندگان آن را داده ایم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: تدوین سند توسعه فرهنگی استان ثمره تلاش کارشناسان بخش فرهنگی استان که همه سازمانها و ادارات در آن دخیل بوده اند و همچنین دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری می باشد.

مقیمی با اشاره به نامگذاری سالجاری بعنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهار کرد: اگر قبول داریم که در مسائل فرهنگی با مشکلاتی روبرو هستیم باید با مدیریت جهادی برای مرتفع کردن آنها تلاش کنیم.

استاندار مرکزی ابراز کرد: چه خوب است که بجای گلایه و انتقاد نسبت اوضاع فرهنگی جامعه نسبت به تهیه برنامه اقدام شده است تا بتوانیم با اجرای این سند به عنوان تکلیف برای برطرف کردن مشکلات فرهنگی استان  قدم های بزرگی برداریم.

وی با اشاره به عدم زمانبندی برنامه ها در سند توسعه فرهنگی، تصریح کرد: دستگاههای اجرایی باید برای اجرای این سند طی مدت یکسال با زمانبندی پیش روند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز با تاکید بر اجرایی شدن سند توسعه فرهنگی استان، اظهار داشت: در جلسات آینده فرمانداران و همچنین مدیران دستگاههای اجرایی از روند اجرایی شدن این سند گزارشی ارائه خواهند کرد.

رئیس کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان خاطر نشان کرد: سال اجرایی شدن سند توسعه فرهنگی سالجاری می باشد که در صورتیکه بروزرسانی گردد در سالهای آتی نیز قابل اجرا خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به عنوان دبیر جلسه گزارشی ارائه داد و همچنین درخصوص اجرای جشنواره تابستانی با موضوع نشاط و خانواده نیز گزارشی ارائه شد.

یاد آور می گردد تدوین سند توسعه فرهنگی در استان مرکزی نخستین سند فرهنگی تصویب شده در کشور است و در آن ۶۰۰ برنامه در سال جاری پیش بینی شده که برگزاری هفته فرهنگی شهرستان ها به صورت ماهیانه ، برگزاری نمایشگاه، برپایی گالری، استفاده از توان تصویر و فیلم، بزرگداشت و نکوداشت مفاخر، صنایع دستی، نمایش صحنه و خیابانی، نشست های علمی تخصصی با موضوع های فرهنگی و چالش ها و برنامه ریزی برای افزایش جشنواره ها و جنگ های شادی از جمله آنهاست.
یکی از برنامه های محوری این سند تکمیل ۲۵۰ پروژه نیمه تمام فرهنگی شامل مجتمع فرهنگی هنری، ورزشی و تاریخی و آموزشی در سطح استان است که بر مبنای الگوی خاص در راه اندازی ۸۹ پروژه (۳۶ درصد پروژه های نیمه کاره) در نقاط روستایی و ۱۶۱ پروژه (معادل ۶۴ درصد) در نقاط شهری دنبال می شود.
تقویت یک هزار و ۴۴ نفر نیروی انسانی فعال در بخش فرهنگ استان مرکزی نیز از دیگر راهبردهای مهم این سند است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.