کاهش ۱۸ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، مهدی حسنی اظهار داشت: بنابر اعلام پزشکی قانونی طی سه ماهه نخست سال جاری ۹۴ نفر در حوزه برون شهری جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد در سال گذشته ۱۱۵ نفر بوده است.

وی اظهار داشت: در این مدت تصادفات منجر به فوت نیز با کاهش ۱۲ درصدی در سطح استان مرکزی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری تصادفات حادثه ساز با کاهش چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است، بیان کرد: در این مدت سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز به ترتیب از مهم‌ترین علل تخلفات حادثه ساز در استان بوده است.

حسنی ادامه داد: محورهای ساوه ـ همدان (اتوبان کربلا) و اراک ـ بروجرد نیز به عنوان پر حادثه‌خیزترین محورهای این استان طی این مدت به شمار می‌روند که بنابر بررسی‌های صورت گرفته بیشترین علل این تصادفات مربوط به رانندگان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری بیشترین تصادفات استان مربوط به واژگونی بوده است، عنوان کرد: خستگی و عدم توجه کافی به جلو از دلایل ایجاد این امر است.

حسنی همچنین در پایان با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح تابستانه پلیس راه از هشت مرداد ماه سال جاری در سطح استان افزود: یگان‌های انتظامی و پلیس راه استان در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح از حداکثر توان عملیاتی خود استفاده خواهند کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.