همایش شعر انتظار؛ گوشه‌ای از ارادت داشته‌های شعرای آئینی استان مرکزی به اهل بیت(ع)

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمد کردی، فرماندار زرندیه پنجشنبه، ۲۲ خرداد در همایش استانی شعر انتظار که در این شهرستان برگزار شد با تأکید بر تأثیر شگرف هنر و ادبیات در حفظ و اشاعه‌ فرهنگ دینی ـ مذهبی به‌ویژه فرهنگ مهدویت، گفت: شهرستان زرندیه با توجه به ظرفیت‌های بالا در زمینه‌های مختلف می‌تواند نقش مهمی را در پیشبرد اهداف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و فرهنگی ـ هنری استان ایفا کند.

وی با ابراز امیدواری در‌خصوص تکمیل شدن مجتمع فرهنگی ـ هنری مأمونیه در سال جاری، افزود: با به سرانجام رسیدن این پروژه، در آینده چنین برنامه‌هایی را در این محل برگزار می‌کنیم تا هرچه بهتر بتوانیم در راستای اشاعه‌ فرهنگ مهدویت گام برداریم.

احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه نیز در ادامه‌ اظهار کرد: دبیرخانه هفتمین همایش شعر انتظار استان مرکزی در اول اردیبهشت سال جاری در محل اداره ارشاد این شهرستان شکیل و با طراحی، تهیه و توزیع فراخوان، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی عنوان کرد: پس از پایان مهلت اعلام شده تعداد ۱۷۳ اثر از ۷۴ شاعر از سراسر استان مرکزی و دیگر استا‌ن‌های‌ کشور توسط این دبیرخانه وصول شد که آثار واصله در دو مرحله توسط هیئت داوران استانی و خارج از استان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره ارشاد زرندیه افزود: در نهایت اشعار باقیمانده در موضوعات انتظار و آزاد و در سبک‌های کلاسیک و نو مورد ارزیابی  قرار گرفت و با رأی داوران، سه اثر به‌عنوان آثار اول تا سوم به‌عنوان آثار برتر و هفت اثر به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

جوانمرد با  تأکید بر اهمیت و لزوم برگزاری چنین همایش‌هایی در راستای اشاعه فرهنگ مهدویت، یادآور شد: اشعار ارائه شده در این همایش قطعاً تمامی توان و داشته‌های شعرای آئینی استان مرکزی نبوده و تنها گوشه‌ای از ارادت ادبا و شعرای فرهیخته این استان، نسبت به اهل بیت(ع) است.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: امید است اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری چنین همایش‌هایی علاوه بر جلب رضایت حق تعالی، حضرت ولی‌ عصر(عج) و شعرای قابل و توانمند استان و عموم ولایت‌مدار استان مرکزی توانسته باشد قدمی هر چند ناچیز در راستای ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت برداشته باشد.

یادآور می‌شود، در این همایش که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه برگزار شد ۱۲ نفر از شاعران برگزیده استان مرکزی به همراه میهمان ویژه‌ی همایش، سیدحمیدرضا برقعی شاعر آئینی برجسته کشوری، به قرائت تازه ترین سروده‌های خود با موضوع انتظار و مهدویت پرداختند و در پایان نیز نفرات برتر هفتمین همایش شعر انتظار استان مرکزی اعلام شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.