برگزاری نکوداشت روز فردوسی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری پانا، محمدعلی داودآبادی یکی از اساتید دانشگاه در این آئین گفت: فردوسی دروازه ورود اندیشمندان به جهان ادبیات است که در قالب شاهنامه خود آمیختگی فرهنگ ایرانی و اسلامی را عینیت بخشید.

وی بیان کرد: حفظ هویت فرهنگی ایران و ایرانی بزرگ‌ترین دغدغه این شاعر بلند آوازه ایرانی بود و در این راه رنج‌های زیادی را متحمل شد.

داودآبادی ادامه داد: شاهنامه گنجینه ادب فارسی و یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ و بقای زبان پارسی است، که می توان به طور جدی به این مسئله تاکید کرد که یک ایرانی بدون خواندن شاهنامه نمی‌تواند ادعای ایرانی بودن کند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: به شاهنامه نباید تنها نگاه ادبی و شاعرانه داشت بلکه این شاهنامه پر از نکات اخلاقی و عرفانی نظیر نبرد خیر و شر بوده است.

وی با اشاره به اینکه  فردوسی به عنوان حافظ تاریخ و سنت‌های ملی قوم ایرانی مطرح است، تصریح کرد: شاید بدون وجود حکیم ابوالقاسم فردوسی بسیاری از سنت‌ها و تاریخ ما در توفان حوادث محو می‌شد.

فردوسی شاعر حماسه سرای ایرانی از بزرگ‌ترین شاعران فارسی گو می‌باشد که در ایران ۲۵ اردیبهشت به نام روز بزرگداشت فردوسی نامگذاری شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.