اجرا شدن طرح اوقات فراغت در مساجد استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: کانون‌های مساجد با برگزاری کلاس‌های تابستانی توانسته گام مؤثری برای رفع دغدغه والدین در ایام فراغت فرزندان خود در تابستان بردارد.

وی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان مرکزی از اوایل سال جدید با همت و انگیزه بالا رسالت خویش را برای گذراندن اوقاتی غنی و پرکردن دست‌هایی خالی از بار، آغاز کرده که در این راستا جلساتی در مرکز و شهرهای استان برگزار کرده است.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: بیش از یکصد و ۵۰ کانون در مجتمع فرهنگی ـ هنری آفتاب اراک پس از توجیه شدن در‌خصوص چگونگی برگزاری طرح اوقات فراغت جهت عقد تفاهم‌نامه گرد هم آمدند و نسبت به امضا تفاهم‌نامه این طرح اقدام می‌کنند.
وی یادآور شد: در این تفاهم‌نامه که به‌عنوان آسمانی‌های ۸ نام‌گذاری شده تعهداتی را برای کانون‌های مجری در‌نظر گرفته است که از جمله می‌توان به محتوا داشتن برنامه‌ها، ارائه گزارش مکتوب، ارتباط مستمر با دبیرخانه و در اولویت قرار دادن آموزش‌های قرآنی اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین، دبیرخانه نیز متعهد می‌شود از کانون‌های مجری بازدید کند و کانون‌ها را نسبت به یکدیگر مورد ارزیابی و ارزشیابی قرار دهد و کانون یا کانون‌های برتر را در اجرای اوقات فراغت ‌جهت تقدیر در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس ستاد عالی کانون‌‌های فرهنگی ـ هنری مساجد معرفی کند.

وی برقراری و تداوم مفید و مستمر قشرهای مختلف مردم با مساجد از طریق رونق بخشیدن به نماز جماعت، آموزش علوم قرآنی، معارف اسلامی در راستای تعمیق فرهنگ علوی ‌بین مردم، محتوا‌بخشیدن به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان،‌ زمینه‌سازی بروز استعدادهای نوجوانان و جوانان در عرصه مساجد، تقویت روحیه اجتماعی از طریق کار جمعی تعاون و همکاری، پرورش نیروهای توانمند علمی، فرهنگی و هنری از جمله اهداف کانون‌های مساجد در اجرای طرح اوقات فراغت بیان کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان در پایان، اظهار کرد: طرح اوقات فراغت آسمانی‌های ۸ از اول خرداد تا پایان شهریور‌ سال‌ جاری در مساجد مجری این طرح اجرا می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.