مشارکت مردم و مسئولان برای جذب سرمایه گذار در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندیه‌وکیلی در جمع شهرداران شهرهای استان با تاکید بر جذب سرمایه گذار اظهار کرد: جذب سرمایه گذار علاوه بر ایجاد اشتغال، وضعیت زیرساخت های اقتصادی استان را شکوفا می کند.

وی افزود: استفاده بهینه از ظرفیت های استان برای تحول نقطه به نقطه استان از جمله اهداف این جلسه است.

معاون عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: با کنار گذاشتن قوانین دست وپاگیر، واگذاری ها را در شهرهای استان تسهیل نمائیم تا سرمایه گذار معطل نشود.

زندوکیلی با اشاره به سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی گفت: اگر بخواهیم توسعه پایدار داشته باشیم باید به دنبال سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار حقیقی و ایجاد درآمد و توسعه شهری از طریق مشارکت با سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌های عمرانی باشیم.

وی افزود: سرمایه‌گذاری  به ۲بخش داخلی و خارجی تقسیم می شود و شهرداران باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار داخلی اعم از داخل شهر یا داخل کشور باشند و مشارکت با سرمایه گذاران خارج از شهر خود و حتی خارج از کشور را  که می‌تواند برای رشد و توسعه شهرها، ایجاد اشتغال و درآمد برای شهر و شهرداری مفید و موثر باشد در برنامه‌های خود لحاظ کنند.

معاون عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: زمین، امکانات و خدمات قابل ارائه به عنوان سرمایه شهرداری‌ها برای مشارکت با سرمایه‌گذاران بوده و شهرداران باید کارها را طوری مدیریت کنند که اجرای یک طرح برای سرمایه‌گذار سود کافی داشته باشد و در تعریف فرصت‌های سرمایه‌ای باید به منظور جلب مشارکت سرمایه گذاران در طرح‌ها، انگیزه و رغبت ایجاد کنند.

زندوکیلی با اشاره به برخی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سطح استان گفت: در تمام شهرها امکاناتی در حوزه صنعت، کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و غیره وجود دارد که از آن‌ها به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران حقیقی و مشارکت با شهرداری‌ها می‌توان بهره‌مند شد.

وی افزود: شهرداران فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرهای خود را احصا کرده و علاوه بر تلاش در امر جذب سرمایه‌گذار برای مشارکت در اجرای طرح‌ها، در نمایشگاهی که به همین منظور در استان دایر می‌‌شود، شرکت کنند.

معاون عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: باید نگاه ها نسبت به سرمایه گذاران عوض شود تا با تغییر فضای موجود، مشکلات سرمایه گذاری در این استان حل شود

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.