صدور ۱۸۰۰ پروانه شکار در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، مهرداد حاجی حسینی معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه مرکزی، اظهار داشت: تعداد پروانه‌های صادر شده در خصوص صید و شکار هزار و ۸۴۰ مورد بوده است.

وی تعداد پروانه‌های صادر شده برای صید ماهی را ۵۰۰ فقره، صید پرندگان هزار و ۳۰۰ مورد و برای شکار چهارپایان(کل و قوچ) را ۴۰ فقره عنوان کرد و گفت: در سال گذشته دو هزار و ۱۰۰ دفترچه شناسایی برای شکارچیان نیز صادر شده است.

حاجی حسینی با اشاره به اینکه در صورتی که شکارچی سابقه تخلف نداشته باشد دفترچه صادر و براساس آن نیز پروانه شکار صادر می‌شود، افزود: خوشبختانه طی دو سال گذشته پروانه شکار پرنده فقط برای بومیان استان صادر‌شده و با توجه به ظرفیت حیات‌وحش و تعداد پرندگان پروانه‌ای برای افراد غیربومی صادر نشده است.

وی در خصوص صید ماهی و چهارپایان گفت: تصمیم داریم برای صید ماهی و چهارپایان نیز این رویه را به انجام برسانیم. هرچند که در حال حاضر ۷۰ درصد پروانه‌های شکار ماهی و پستانداران برای بومیان استان صادر می‌شود که تلاش داریم این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

از سوی برخی از مسئولان سازمان محیط‌زیست اعلام شده است که بررسی‌های لازم برای ممنوعیت شکار در کشور در حال انجام است و امکان دارد که این مسئولیت براساس آمار حیات‌وحش و سرشماری وحوش به استان‌ها سپرده شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.