معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اراک: دانشگاه‌ها درخصوص ترویج سیره اهل بیت(ع) کار خاصی انجام نداده‌اند

به گزارش مرکزی دیلی، محمدرحیم بیرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی،گفت: سیره و سنت اهل بیت(ع) از یک همگرایی عمومی برخوردار است و برای مثال منابعی وجود دارد که راه و رسم زندگی حضرت زهرا(س) در مواجهه با پیامبر ، بعد از رحلت ایشان  و راه و رسم همسرداری ایشان را تبیین می‌کند؛ این منابع می‌توانند برای دختران و حتی پسران ما الگو باشند.

 وی افزود: متأسفانه سردمداران فرهنگی خود را کنار کشیده‌اند؛ انگار که قرار نیست روی این موضوع کار کنند. اگر برنامه‌سازی استراتژیک حوزه فرهنگی کشور را نگاه کنید متوجه می‌شوید که روی سیره حضرت زهرا(س) کار خاصی انجام نشده است.

وی برای جلوگیری از گسست فرهنگی در جامعه فعالیت در دو بخش متولیان و بخش عمومی را قابل بررسی دانست و گفت: بخش عمومی آن عزم ملی و توجه مردم و مخاطبین را می‌طلبد و در بخش متولیان نیز متأسفانه با برخوردهای جناحی و سیاسی مختلف هنوز به همگرایی مورد نظر نرسیده‌ایم .

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم با عزم ملی و جهادی، مدیران قدم نخست را بردارند و با سیاست‌ها و برنامه‌سازی‌های اصولی و کاربردی به مطالبه مقام معظم رهبری درخصوص فرهنگ پاسخ دهند. 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.