ضرورت اهتمام ویژه مراکز دانشگاهی به فرهنگ نخبه پروری

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، علی محمد رنجبر در جمع روسا و مسئولان دانشگاه های آزاد اسلامی غرب کشور با اشاره به منابع دانشگاه ازاد اظهار کرد: دانشگاه آزاد با وجود ظرفیت های لازم در حوزه های مختلف، تمرکز بر منابع شهریه ای را در دستور کار ندارد و تلاش می کند تا با جذب منابع دیگر در جهت اجرای اهداف کلان خود گام بردارد.

وی افزود: دانشجویان و اساتید نخبه مهم ترین سرمایه های این دانشگاه هستند و با وجود منابع لازم باید برای رشد و تعالی آموزش در کشور تلاش شود.

رنجبر تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از ثمره های ارزشمند انقلاب اسلامی است که از زمان تاسیس تا کنون منشا خدمت برای کشور به ویژه جامعه علمی و آموزشی بوده است.

نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در هیات امنای استان های همدان، مرکزی و لرستان با اشاره به ابلاغیه جدید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به منظور صرفه جویی در وقت ارباب رجوعان گفت: براساس ابلاغیه های جدید سازمان مرکزی کلیه واحدهای دانشگاه آزاد کشور باید سامانه مکانیزاسیون اداری را فعال تا در وقت و هزینه ارباب رجوع صرفه جویی شود.

وی به ضرورت رصد فعالیت های فرهنگی از سوی متولیان کشور اشاره و تصریح کرد: متولیان امور فرهنگی دانشگاه باید با بررسی موشکافانه، روند توفیق یا عدم موفقیت در استقرار امور فرهنگی دانشگاه ها را رصد کرده و نسبت به رفع نقاط ضعف این حوزه اقدام کنند.

رنجبر افزود: برخی از آیین نامه ها و بخشنامه های دانشگاه آزاد نیازمند بازنگری است تا روند انجام برنامه های دانشگاه شتاب عمل بیشتری پیدا کند.

نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در هیات امنای استان های همدان، مرکزی و لرستان بر اتمام طرح های عمرانی نیمه تمام آموزشی در کشور تاکید و تصریح کرد: روسای واحد های دانشگاه آزاد اسلامی باید با زمانبندی مناسب و تخصیص اعتبارات عمرانی تکمیل طرح های نیمه تمام را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: جذب منابع غیر شهریه ای و تحقق چشم انداز فعالیت های پژوهشی و فرهنگی از جمله سیاست های بلند مدت این دانشگاه است.

رنجبر با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام تصریح کرد: تلاش برای اتمام طرح های عمرانی نیمه تمام آموزشی در کشور و به نتیجه رساندن پروژه های نیمه تمام در این حوزه باید مورد توجه مسئولان دانشگاهی باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.