آغاز شناسایی نقاط و معابر حادثه خیز ترافیکی اراک

به گزارش مرکزی دیلی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مطالعات در قالب سند اجرایی توسعه ارتقای فرهنگ ترافیک شهر اراک که از سال جاری کلید خورده انجام می شود.

ˈغلامرضا فتح آبادیˈ افزود:گروهی از کارشناسان خبره پلیس راهور، شهرداری، صدا و سیما ، دفاتر فنی و برنامه ریزی استانداری استان مرکزی کار شناسایی معابر حادثه ساز و نقاط گذری پرخطر شهری را برعهده داشته و با احصای موارد نقص برای اصلاح آن پیشنهادات اجرایی ارائه می کنند.

وی تصریح کرد: شناسایی نقاط و معابر پرخطر شهری تنها بستر فنی ندارد بلکه در این مطالعات به نواقص فرهنگی ترافیک و توجه خاص به رعایت قانون و نصب علایم بصری نیز پرداخته می شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی ادامه داد: سند اجرایی ارتقای فرهنگ ترافیک شهر اراک با هدف پیشگیری و کاهش تصادفات و خسارات ناشی از آن تهیه و در شورای توسعه و برنامه ریزی استان به تصویب رسیده و اجرای آن از ابتدای امسال آغاز شده است.

فتح آبادی تصریح کرد: در این سند کاهش ۲۵ درصدی تصادفات ترافیکی با اجرا و راهبری ۹۰۰ برنامه فرهنگی و اجرایی توسط ۴۰ دستگاه متولی استان در سال جاری هدفگذاری است.

وی عنوان کرد: در این سند اجرایی تربیت ۲۷ هزار و ۲۰۰ پلیس یار، آموزش ۳۰ هزار نوآموز در شهرک ترافیک اراک، برگزاری ۳۵ مسابقه فرهنگی با موضوع ترافیک و ۲۰ همایش پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی ادامه داد: با آغاز برنامه های این سند توزیع ۱۰ هزار عنوان بروشور و اقلام تبلیغی با محتوای ارتقای فرهنگ ترافیک در سطح مدارس ابتدایی استان مرکزی آغاز شده و هفته جاری به صورت نمادین با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری توزیع این اقلام در پنج مدرسه اراک انجام شده است.

فتح آبادی گفت: یکی از تکالیف محوری برنامه پنجم در ماده ۱۶۳ کاهش ۱۰ درصدی تصادفات کشور است و این سند به دنبال اصلاح رفتارهای غیرقانونی و نواقص فنی ترافیک اراک و عملیاتی کردن این تکلیف قانونی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.