علیرضا قربانی: اجرا در شهرستان‌ها دل عاشق می‌خواهد

به گزارش رکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، کنسرت بزرگ خواننده ارکستر ملی علیرضا قربانی در سالن همایش‌های طوفان در اراک برگزار شد.

 

«به سر می‌دوم رو به خانه‌ی تو که شاید بیابم نشانه‌ی تو» آغازگر آواز علیرضا قربانی در این کنسرت بود.

 

وی پس از اجرای قطعه ماندگار کیف انگلیسی چند کلامی با مخاطبانش صحبت کرد و گفت: شرایط برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها سخت و طاقت‌فرساست، کسی را می‌خواهد که عاشقانه دلش برای حرکت‌های فرهنگی بتپد و این فضای فرهنگی و هنری و جریان و پویایی این حرکت را طلب کند.

 

وی ضمن تشکر از کسانی که در برگزاری این کنسرت او و گروهش را یاری رسانده‌اند، خطاب به حضار عنوان کرد: بی‌نهایت سپاسگذاریم که در ایام آخر سال، علیرغم مشکلاتی که وجود دارد به این کنسرت آمدید.

 

خواننده شب دهم پس از معرفی اعضای گروه اشتیاق یکی از ماندگارترین آثار موسیقی کشورمان «تو ای پری کجایی» را تقدیم به استاد مرحوم همایون خرم کرد و حاضرین در سالن هم، «سرگشته» استاد را زمزمه کردند.

 

قربانی پس از اجرای قطعه «آخرین جرعه جام»، قطعه ماندگار شب دهم را بار دگر در یادها زنده کرد.

 

پس از اجرای این قطعه، برق پیانوی بهنام ابوالقاسم قطع شد و دقایقی سکوت سالن را فرا گرفت و پس از برطرف شدن مشکل پیانو، ساز و آواز «من ترک عشق و شاهد و ساغر نمی‌کنم» اجرا شد که پیانوی بهنام ابوالقاسم استاد را همراهی کرد.

 

پس از اجرای «از خون جوانان وطن»، این آهنگ‌های درخواستی بود که از میان تماشاگران به گوش می‌رسید و آهنگ «ارغوان» و ترانه‌ی «ای باران» آهنگ میانی سریال مدار صفر درجه نیز اجرا شد.

 

رسوای زمانه و مدار صفر درجه نیز پایان‌بخش این کنسرت به یاد ماندنی و دلنشین استاد اجراهای زنده بود.

 

سامان صمیمی ارکستر مایستر و نوازنده ویولن یک، بهنام ابوالقاسم پیانیست، نیلوفر محبی نوازنده ویولن یک، محسن عبادی و مهجبین کاوری‌زاده نوازنده ویولن دو، زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای، حسام ناصری نوازنده فلوت، حسام صدفی‌نژاد نوازنده ابوا، حامد قدسی نوازنده کنترباس، بصیر خاموشی نوازنده ویولن‌سل و حسام حسینی نوازنده آلتو علیرضا قربانی را در این کنسرت همراهی کردند.

 

قطع و وصل برق پیانو، پیانیست گروه بهنام ابوالقاسم را متحمل شرایط سختی کرد اما، این هنرمند اجازه نداد که خللی در اجرای این کنسرت به وجود آید.

 

جایگاهی که مناسب اعضای شورای موسیقی نبود!

 

حضور شورای موسیقی در این کنسرت نیز شایان توجه بود؛ این شورا که متشکل از پنج نفر است و سه نفر از اداره کل فرهنگ و ارشاد و دو نفر از اعضای هیئت مدیره انجمن موسیقی برای نظارت بر چرایی و چگونگی کنسرت‌ها حضور پیدا می‌کنند. البته تاکنون و قبل از حضور کارشناس موسیقی در اداره کل فرهنگ و ارشاد این امر به طور جدی پیگیری نمی‌شد، اما، نکته‌ای که در این مورد قابل ذکر است این بود که این اعضا در شب کنسرت در جایگاهی قرار گرفتند که به سن اشراف نداشتند و از آغاز تا پایان کنسرت می‌بایست به سمت چپ متمایل می‌شدند.

 

عدم تناسب سالن اجرا و نارضایتی برخی‌ها!

 

به گزارش ایسنا، شهر اراک با وجود فرهیختگان و هنرمندان بسیاری که در خود نهفته دارد و با وجود صرف هزینه‌هایی برای ایجاد سالن همایش‌های متفاوت در این به اصطلاح کلانشهر هنوز نتوانسته چند سالن مناسب اجرای کنسرت و حتی نمایش طراحی و ایجاد کند.

 

هر چند در دو سال اخیر درخواست همشهریان اراکی نسبت به برگزاری کنسرت‌های خارج استانی زیاد شده است، اما هم چنان ما از سالن هایی سر درمی‌آوریم که در گذشته به منظور دیگری احداث شده‌اند و با رویکرد جدید مسئولین فرهنگی هنری این شهر و اقبال مردم، هر تهیه‌کننده‌ای سعی می‌کند با حداقل امکانات فقط یک کنسرت در این شهر برگزار کند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.