خطبه های نماز جمعه اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های امروز نماز جمعه اراک در مصلای قدس این شهر افزود: دیدارهای خارجی باید با رعایت اصول دیپلماتیک باشد و این صحیح نیست که در فاصله سه ماه گذشته تا به امروز هیات های دیپلماتیک خارجی در سفر به ایران چنین امری را تکرار کردند و این موضوع مورد قبول نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، دیدار های مخفیانه اروپایی ها را با افرادی که دارای محکومیت هستند را دور از شان دیپلماتیک دانست و اضافه کرد: این نوع برخوردها گلایه ها و انتقادات زیادی را در میان مردم و مقامات ایجاد کرده است که نباید ادامه یابد.

وی خواستار برخورد جدی متولیان امر و مسئولین با این گونه امور شد.

بیانیه بان کی مون بی طرفانه نیست

امام جمعه اراک در این خطبه ها به بیانیه بان کی مون رئیس سازمان ملل اشاره کرد و آن را بیانیه ای بی طرفانه ندانست و ادامه داد: بان کی مون به عنوان ریئس سازمان ملل باید نگاهی بی طرفانه و آگاهانه داشته باشد و چشمان خود را بر روی حقایق باز کند.

وی با بیان اینکه، بیانیه فوق حاوی هیجان زدگی رئیس سازمان ملل است گفت: زنان ایران آزادانه در بخش های مختلف کاری و دانشگاهی حضور دارند و دادن چنین بیانیه هایی از سوی سازمان ملل در حالی ست که در برخی کشورها زنان حق رانندگر را هم ندارند اما زنان ایرانی نیمی از جامعه هستند و توانمندی های خود را در بخش های مختلف می توانند به منصه ظهور برسانند.

شان ایام فاطمیه حفظ شود

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به رسیدن ایام فاطمیه از مردم خواست شان این ایام را حفظ کنند و ادامه داد: این ایام فرصتی ست برای پیوند با ائمه و اسلام است.

وی شناخت و توجه به شخصت حضرت زهرا (س) را بازسازی خصیت خود دانست و گفت: این بانوی بزرگ اسلام مظهر و سرمشق دین و ولایت مداری است که باید از ایشان درس ها آموخت.

چهارشنبه آخر سال را به عقلانیت بگذرانیم

آیت الله دری در ادامه به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و از مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان خواست که این روز را با عقلانیت و به دور از هیجانات بی مورد بگذرانند.

وی همچنین با اشاره به حوادثی که در این روز در سالهای گذشته رخ داده گفت: رفتارهای نادرست دور از شان ملتی ست که روش اسلام را در پیش گرفتند و از سوی دیگر حفظ جان به عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه باشد.

امام جمعه اراک همچنین با اشاره به تاکیدات رهبری بر اقتصاد مقاومتی آن را به مفهوم ریاضت اقتصادی ندانست و گفت: اقتصاد مقاومتی باید در راس امور مسئولین دستگاهها قرار گیرد تا مسیر خودکفایی کشور هموارتر باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.