اجرا طرح «آرامش بهاری» در ۶۰ بقعه شاخص استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، ۱۷ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در سالن جلسات این اداره، گفت: طرح آرامش بهاری در آستانه سال نو در سطح ۶۰ بقعه متبرکه و امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح در سطح امامزادگان و بقاع شاخصی که از ویژگی گردشگری برخوردار بوده و در مسیر تردد مسافران نوروزی قرار دارند، اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام عباسیان اظهار کرد: تقویت مبانی اعتقادی و باورهای دینی مردم، خدمت‌رسانی به زائران نوروزی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور از جمله اهداف برگزاری طرح آرامش بهاری است.

مدیرکل اداره اوقاف استان افزود: امامزادگان در طول حیات، منشأ تبلیغ احکام دین و تقویت باورهای دینی مردم بوده‌اند و مردم هم با هدف کسب معرفت قلبی و شناخت بیشتر معارف اهل‌ بیت(ع) در این مکان‌ها حاضر می‌شوند؛ لذا سازمان اوقاف موظف است ضمن ایجاد فضای مناسب، زمینه تقویت باورهای دینی، ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و تبلیغ سبک زندگی دینی را دراین بقاع متبرکه فراهم کند.

وی با اشاره به لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تصریح کرد: ایام نوروز بهترین فرصت جهت معرفی امامزادگان به مردم و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور است.

حجت‌الاسلام عباسیان ادامه داد: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند در سطح ۶۰ بقعه و امامزاده شاخص استان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی آغاز و تا ۹ فروردین ۹۳ نیز ادامه خواهد داشت.
وی برگزاری گفتمان‌های دینی، غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره دینی با محوریت سبک زندگی اسلامی و خانواده، غرفه کودکان و نوجوانان، غرفه همه واقف باشیم جهت تبلیغ سنت حسنه وقف، برپایی نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه، معرفی موقوفات و بقاع متبرکه، اجرای مراسم لحظه تحویل سال نو، برپایی نماز جماعت، غرفه‌های قرآن بخوان جایزه بگیر و … را از جمله برنامه‌های اجرایی در طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

حجت‌الاسلام عباسیان ادامه داد: همچنین در این طرح سخنرانان برجسته پیرامون سبک زندگی اسلامی مورد تأکید رهبری در جهت افزایش و تقویت باورهای دینی و ترویج فرهنگ وقف ویژه زائران به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی اعلام کرد: در طرح آرامش بهاری ثبت نام از علاقه‌مندان جهت شرکت در فاز سوم طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف نیز انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان در پایان اضافه کرد: اقدامات لازم جهت اسکان موقت مسافران نوروزی در سطح این ۶۰ بقعه فراهم شده و در تعدادی از بقاع شاخص استان نیز زائرسراهایی جهت اسکان زائران نوروزی مهیا و آماده خدمت‌رسانی در طول ایام نوروز خواهند بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.