فرهنگ درختکاری و حفاظت از فضای سبز باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش مرکزی دیلی، ˈمحمد حسین مقیمیˈ روز جمعه در حاشیه همایش درختکاری در روستای چقای اراک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فضای سبز و توسعه آن روحیه امید و شادابی را در جامعه گسترش می دهد.

وی بیان کرد: حفظ منابع طبیعی وظیفه ای همگانی در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل فعلی و آتی کشور به شمار می آید و از ارزش والایی برخوردار است.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه رسانه ها و مطبوعات نقش مهمی در تبیین فرهنگ حفاظت از منابع ‏طبیعی دارند اظهار کرد: مراتع و جنگل ها از سرمایه های مهم ملی هستند که برای حفاظت و صیانت از آنها به ‏همکاری و هم افزایی جامعه و دستگاه های اجرایی از جمله رسانه ها نیاز است.

وی اضافه کرد: وجود بیش از دو هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در استان مرکزی و استفاده بیش از حد از وسایل نقلیه در این استان به ویژه کلانشهر اراک، ایجاد فضای سبز بیشتر را در این شهر ضروری کرده است که برای عملیاتی شدن این مهم نقش مردم بسیار موثر است.

شهردار اراک نیز گفت: احداث یک هزار هکتار فضای سبز در کلانشهر اراک یکی از مهمترین برنامه های شهرداری این شهر است.

ˈمحمد ابراهیم عباسیˈ بیان کرد: یکصد و ۲۸ هکتار درختکاری در روستای چقا، ۲۵ هکتار در پارک کلاله، ۲۵ هکتار در انتهای خیابان هپکو اراک و ۴۰ هکتار در حاشیه کلانشهر اراک مهمترین برنامه های شهرداری این شهر در هفته درختکاری بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین بیش از یکصد و ۳۰ هزار اصله نهال نیز بین مردم کلانشهر اراک تقسیم شده که ۵۰ هزار اصله مثمر و مابقی نهال های غیر مثمر بوده اند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.