احداث۱۰۰۰هکتار فضای سبز از اولویت های شهرداری اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرکزاری تسنیم از اراک، محمدابراهیم عباسی در همایش درختکاری در روستای چقای اراک با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری اظهار کرد: فرهنگ درختکاری و حفظ محیط زیست باید به معارف عمومی تبدیل شود و تلاش برای حفظ آن نیز از دیگر فریضه های مسلمانان است.

وی افزود: درختکاری در آموزه های اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است تا آنجا که پیامبر(ص) فرمودند: اگر کسی شاخه درختی را بشکند مثل این است که بال فرشته‌ای را شکسته است.

شهردار اراک به برنامه های هفته منابع طبیعی و درختکاری در کلانشهر اراک اشاره و تصریح کرد: ۱۲۸هکتار درختکاری در روستای چقا، ۲۵ هکتار در پارک کلاله، ۲۵ هکتار در انتهای خیابان هپکو اراک و ۴۰ هکتار در حاشیه کلانشهر اراک مهمترین برنامه های شهرداری این شهر در هفته درختکاری بوده است.

عباسی افزود: درخت نعمت خارق‌العاده و موهبت گرانبهای خداوند است وترویج فرهنگ درختکاری و حفظ  آن باید در جامعه نهادینه شود.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۱۳۰هزار اصله نهال نیز بین مردم کلانشهر اراک تقسیم شده که ۵۰ هزار اصله مثمر و مابقی نهال های غیر مثمر بوده اند.

عباسی افزود: کاشت یک درخت در روز درختکاری مشکل محیط زیست حل نشده بلکه باید این موضوع درختکاری و حفظ آن به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.