ضرورت ایجاد زمینه توسعه ورزش در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از آشتیان، عباس صلاحی در همایش تجلیل از نخبگان ورزشی شهرستان آشتیان با اشاره به  اینکه ورزش همگانی یک رشته ورزشی بوده که هدفش ایجاد نشاط و تندرستی برای همه اقشار جامعه است اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم و اساسی جامعه کم تحرکی افراد است که این امر سبب گسترش بیماریهای روحی و جسمی می شود و تنها راه مقابله با آن ترویج ورزش‌های همگانی است.

وی افزود: ورزش همگانی برای پرداختن عامه مردم به ورزش حتی در زمانی کوتاه با توجه به امکانات موجود و شرایط افراد بوده و در این میان وظیفه اصلی سازمان تربیت بدنی و نهادها دعوت از مردم برای ورزش های همگانی است.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت ورزش همگانی و قهرمانی گفت: تفاوت این ۲ورزش در این بوده که در انجام ورزش همگانی هدف سلامتی برای همه است در حالی که در ورزش های قهرمانی هدف کسب مهارت و رقابت است.

وی تصریح کرد:  یکی از تکالیف جدی تمام مسئولان و مدیران استان توجه ویژه به ورزش همگانی، برنامه ریزی و فراهم کردن مقدمات برای این امر بوده و نیز باید فضا و محیط مناسب برای گسترش ورزش همگانی فراهم شود تا افراد جامعه بتوانند به راحتی به این مهم بپردازند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به اهمیت سلامت شهروندان در رشد و ارتقاء ورزش گفت: ورزشهای همگانی مانند پیاده روی خانوادگی از مقبولیت و پذیرش عمومی برخوردار بوده و لازم است در راستای ایجاد روحیه نشاط و همبستگی در جامعه، به صورت متوالی برگزار شود.

صلاحی افزود: برای رسیدن به جایگاه های رفیع ورزش قهرمانی در سطح جهان گام اول توجه به ورزش همگانی و سلامت عمومی بوده و ورزش همگانی سبب نشاط مردم می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.