رسانه ها نقش مهمی در مهندسی افکار عمومی دارند

به گزارش مرکزی دیلی، ˈمحمد قربانیˈ عصر سه شنبه در همایش مقابله با آسیبهای اجتماعی و ماهواره در کانون بسیج جوانان اراک افزود: رسانه ها در دوران پسا مدرن به طور صرف راوی وقایع نیستند بلکه خالق وقایع به شمار می روند واز مهمترین راهبردهای شکل دهی به افکار عمومی و عملیات روانی محسوب می شوند.

وی ادامه داد:کارکردهای رسانه ای امروز در دنیای ارتباطات متفاوت شده و اکثر رسانه های بیگانه وغربی به دنبال تغییر هویت و فرهنگ کشورمان هستند..

قربانی اظهار کرد: رسانه های غربی امروز با ظرفیت سازیهای مختلف در قالب خبر و گزارش سعی دارند تا القائات خود را به بیننده منتقل کنند.

وی با یادآوری ترفندهای رسانه های استعماری اضافه کرد: برچسب زنی، شایعه، دروغ و افترا از جمله تاکتیک هایی است که رسانه های به اصطلاح آزاد غربی برای مقاصد پلید خود به کار می گیرند.

قربانی گفت: ترور شخصیت نیز از دیگر ترفندهای برخی رسانه هاست که در جهت استقرار اهداف از پیش تعیین شده از آن استفاده می شود.

و ی تصریح کرد: برای مقابله با جنگ نرم و ایستادگی در مقابل شبیخون فرهنگی دشمنان نیازمند فرهنگسازی بهینه هستیم ولازم است تا تفکر راهکارهای لازم برای مقابله با سازو کارهای جنگ نرم را نهادینه کنیم .

وی با یادآوری کارکردهای بسیج در جامعه افزود:بسیج متعلق به یک گروه یا قشر خاصی نیست بلکه یک تفکر فراگیر در بین آحاد جامعه است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی نیز این همایش گفت: بیش از سی و پنج سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران می گذرد و در این مدت دشمنان قسم خورده این مرز و بوم از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به هویت اسلامی و معنوی جوانان ما فروگذار نکرده اند .

سرهنگ ˈمحسن گلشن زاده ˈ ادامه داد: بسیج یک جمعیت واحد است که به دنبال منافع خاصی نیست بلکه بسیجیان، حافظ ارزشهای ناب اسلامی و انقلابی کشورمان هستند.

این همایش به همت معاونت فرهنگی و دبیرخانه امربه معروف و نهی از منکر سپاه روح لله استان مرکزی برگزار شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.