بارش برف زندگی مردم برخی نقاط استان مرکزی را مختل کرد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازایرنا، درحال حاضر سطح معابر شهری برخی نقاط استان به ویژه اراک پوشیده از برف است بطوری که آمد و شد به کندی انجام می شود و حرکت خودروها بدون زنجیر چرخ، با مشکل انجام می شود.

حضور کم ناوگان حمل و نقل شهری و تاکسی ها موجب شده که با وجود نامساعد بودن هوا تعداد زیادی از مسافران در حاشیه خیابانها بلاتکلیف بمانند  و این معضل در شهرکها و محله های اقماری شدت بیشتری دارد.

جمعی از شهروندان در گفت و گو با ایرنا از مدیریت ضعیف شهری در پاکسازی معابر و خدمات حمل و نقل انتقاد کردند و خواستار رسیدگی و سامان این بخش شدند.

یکی از شهروندان اراکی اظهار کرد: در سنوات گذشته به محض بارش برف شهرداری با گروه های منسجم در خیابانها حضور می یافت و با ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین سطح معابر پرتردد و اصلی را پاکسازی می کرد اما در دو بارش برف امسال، شهرداری در حد انتظار ظاهر نشده است.

«مهدی صاحب زمانی» افزود: جایگاه های نمک و ماسه در سطح شهر خالی است و شهروندان برای مشارکت در نمک پاشی و پاکسازی معابر فرعی ابزار لازم را در دست ندارند.

«شادی حسنی» یکی دیگر از شهروندان گفت: یکی از وظایف اتوبوسرانی و تاکسیرانی در شرایط نامساعد جوی خدمات مناسب و ویژه به شهروندان است و مردم انتظار دارند که شهرداری در این شرایط قوی تر ظاهر شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک نیز گفت: تمامی اتوبوسهای ناوگان اتوبوسرانی امروز فعال بوده اند اما خدمات رسانی در حوزه تاکسیرانی مطلوب نبوده است.

ˈ مراد علی عباسی ˈ افزود: با آن دسته از رانندگان تاکسی که امروز بر سرکار حاضر نشده اند برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: شهرداری به طور مرتب جایگاه های شن و نمک برای استفاده شهروندان را پر می کند ولی به دلیل استفاده زیاد ، بلافاصله خالی می شوند.

مدیر روابط عمومی شهرداری اراک در تماس با خبرنگار ایرنا گفت: از ساعات اولیه بامداد تمامی امکانات انسانی و تجهیزات سبک و سنگین ستاد زمستانه این شهرداری برای پاکسازی معابر شهری فعال شده است.

«شهریار بوالحسنی» بیان کرد: برای برقراری سرویس های ویژه نیز، هماهنگی با تاکسیرانی و اتوبوسرانی اراک و حومه انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد:گروه های برفروب شهرداری با بیش از ۵۰۰ نیروی انسانی و ۶۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین با اولویت نمک پاشی و پاکسازی معابر اصلی فعالیت دارند.

بر اساس اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی بر اثر ریزش برف سنگین مدارس ابتدایی مناطق شهری و روستایی اراک و تمامی مقاطع تحصیلی سربند شازند صبح امروز تعطیل اعلام شده است.

اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس موجب شد تا بعضی از دانش آموزان به رغم وضعیت نامناسب جوی به مدرسه مراجعه کنند و در آن جا متوجه تعطیلی مدارس شوند.

یکی از شهروندان اراکی با گلایه از این وضعیت گفت: اکنون اطلاع از وضعیت هوا حتی تا چند روز آینده نیز امکان پذیر است و آموزش و پرورش می تواند از شب قبل، تعطیلی مدارس را اطلاع دهد.

ˈ معصومه سعیدی ˈ اظهار کرد : در چند روز قبل نیز آموزش و پرورش با اطلاع رسانی لحظه ای در طول یک روز، چهار اطلاعیه برای تعطیلی مدارس صادر کرد و هر بار یک شهر و یا مقطع را به مدارس تعطیل شده ، اضافه کرد.

رییس پلیس راه استان مرکزی هم اعلام کرد: هم اکنون جاده های استان مرکزی باز است اما پلیس راه از عبور خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می کند.

به گفته مدیر کل راه وشهر سازی استان مرکزی نیز عبور خودروهای سواری از جاده قدیم ساوه -همدان به علت لغزندگی و بارش برف امکان پذیر نیست.

«غلامرضا خرمی» افزود: عبور کامیون و تریلر از این مسیر بلامانع است اما خودورهای سواری باید از مسیر جایگزین جاده قدیم ساوه – همدان، تردد کنند.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. علی گفت:

    با سلام ضمن تشکر از کلیه مسئولین محترم دلسوز به اطلاع جناب آقای بوالحسنی میرسانم بهتر است یه سری به انتهای خ امام (ره) مجتمع های جهاد نصر بزنند واقعا بارش برف باعث دردسرهای فراوانی برای ساکین بیش از ۲۰مجتمع شده و تاکنون اقدامی در خصوص برف روبی این منطقه نشده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.