اعزام ۷۰۰ مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام داود چمانی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه مرکزی، ضمن اعلام این خبر گفت: در دهه پایانی ماه صفر به دلیل مناسبت‌هایی همچون اربعین حسینی،‌ رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن‌مجبتی (ع) و شهادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) حضور مبلغ و مبلغه در اقصی نقاط استان ضروری است.

وی با بیان اینکه این اداره کل در این راستا ۷۰۰ نفر از مبلغان دینی را به مناطق مختلف استان اعزام کرد، افزود: از این تعداد ۵۵۰ مبلغ بومی و ۱۵۰ مبلغ غیر‌بومی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: این مبلغان دینی ضمن بیان احکام دینی و  اسلامی، به ذکر فضایل اهل بیت(ع)، تبیین سیره اهل بیت(ع) و ترویج معارف قرآنی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام چمانی اظهار کرد: برگزاری مجالس عزاداری با حضور وعاظ، بیان احکام و مسائل شرعی برگزاری دعا و زیارت و تبلیغ چهره به چهره از مهمترین برنامه‌ها در این ایام است.

وی با بیان اینکه در اربعین حسینی هیئات مذهبی با حرکت در خیابان‌ها و تجمع در مصلی ‌بیت‌المقدس به عزاداری چهلمین روز از شهادت حضرت اباعبدالله‌آلحسین (ع) می‌پردازند، تصریح کرد: این مراسم در شهرستان‌های مختلف استان با حضور هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.