خوب و بد موتورسیکلت!

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، موتور سیکلت یکی از این ابزار است که نوع پیشرفته‌تر دوچرخه محسوب می‌شود.

این وسیله بنا به تعریف آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی عبارتست از وسیله نقلیه‌ای برای حمل انسان که دارای دو یا سه چرخ با اتاقک پهلو ‌یا بدون آن و مجهز به یک موتور محرکه است که البته در این تعریف، اشاره‌ای به خوب یا بد بودن این وسیله نشده اما، تجربه نشان می‌دهد که خوب یا بد بودن ابزارهای ساخت بشر ارتباط مستقیم با استفاده‌کنندگان از آنها دارد.

رئیس پلیس راهور شهرستان زرندیه در اینباره به خبرنگار ایسنا گفت: همه ابزارهای ساخته دست بشر فی‌نفسه خوب یا بد نیستند بلکه مهم نحوه استفاده و چگونگی کاربرد وسیله است که باعث میِ‌شود آن وسیله در زندگی ما نقش مخرب یا سازنده بازی کند.

سروان اسحاق هنری‌موحد با اشاره به وابستگی غیر قابل انکار خوب یا بد بودن هر وسیله به مالک یا کاربر آن، افزود: این رفتار و کردار ماست که صفتی را به شیئی می‌دهد و متأسفانه بعضی از رانندگان موتورسیکلت آنقدر تخلف و جرایم مرتکب شده و می‌شوند که نام این وسیله مترادف با ایجاد مزاحمت، ‌کیف‌زنی، ‌حرکت خلاف جهت،‌ حرکت در پیاده‌رو و … شده است.

وی اضافه کرد:‌ برخی از رانندگان حتی موتورسیکلت را جزو وسایل نقلیه محسوب نکرده و تصور می‌کنند که مقررات ویژه آنها نیست که البته این تفکر اشتباه محض است و در صورت بروز تصادف هیچ تفاوتی میان راننده موتورسیکلت، سواری، ‌اتوبوس،‌ تریلر و… نیست و به عبارت دیگر هر عمل یا عدم انجام عملی مغایر با مقررات راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب شده و شامل همه رانندگان می‌شود.

هنری‌موحد با بیان اینکه از رانندگانی که قصد استفاده از موتورسیکلت دارند،‌ انتظار می‌رود ضمن توجه و رعایت کلیه مقررات راهنمایی و رانندگی،‌ در راستای نظم ترافیکی و کاهش تصادف این قبیل وسایط، نهایت همکاری را با پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشند به طیف موتورسواران که غالبا از قشر جوان تشکیل شده است اشاره کرد و گفت: این قشر جزو سرمایه‌های اصلی انقلاب و کشور محسوب می‌شوند و گاهی به لحاظ بی‌تجربگی مرتکب تخلفات عدیده و خطرناک می‌شوند که حتی در برخی موارد منجر به تصادفات جرمی و قتلی نیز می‌شود.

رئیس پلیس راهور زرندیه با بیان مسوولیت عظیم قانونی،‌ شرعی و انسانی راهنمایی و رانندگی، اظهار داشت: طرح برخورد با موتورسواران متخلف جهت حفظ سلامتی جوانان و مردم در چارچوب قانون به مرحله اجرا گذاشته شده و مصمم هستیم این پدیده شوم که هر ساله جان هزاران نفر که اغلب از جوانان برومند کشورمان هستند، را می‌گیرد و صدمات و خسارات سنگینی را به سرمایه کشور تحمیل می‌کند،‌ ریشه کن کنیم لذا؛ از مردم و سایر نهادها تقاضای همکاری در راستای اجرای این طرح را داریم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.