کاسه داغ اخبار استان مرکزی از جشن یاقوت های سرخ تا بارش دلچسب باران پاییزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، استان مرکزی در هفته اخیر کانون اخبار مختلفی بود از اخبار فرهنگی و هنری گرفته تا اخبار اقتصادی و اجتماعی، و هر روز خبری و خبرهایی در این میان پررنگ می شد و به کانون توجه هم استانی ها تبدیل می شد که البته برای خبرنگاران همه خبرها با اهمیت بود چرا که اصل مهم اطلاع رسانی به هم استانی هایشان بود.

پرندگان تالاب میقان اراک سوژه عکاسان کشور می شود

این روزها تالاب میقان اراک با حضور پرندگان مهاجر و پروازهای دسته جمعی آنها شاهد صحنه های بکر و زیبا است. خصوصیتی که با ابتکار هنرمندان عکاس کشور به برگزاری اولین جشنواره ملی عکس تالاب میقان منجر شده است.

به گفته دبیر اولین جشنواره تالاب میقان اراک، این جشنواره با موضوع پرندگان مهمان در اراک برگزار می شود.

مجید نوری در گفتگو با خبرنگار مهر، هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت بالقوه و توانمند گردشگری در منطقه تالاب میقان و کویر میقان اعلام کرده و گفته: این جشنواره بستر لازم برای حضور عکاسان کشوری و استانی را در این منطقه فراهم و موجب می شود تا اذهان عمومی با این منطقه بکر آشنا شوند.

نوری گفت: عدم معرفی منطقه بکر کویر میقان و تالاب میقان در کشور باعث شده این منطقه زیبای گردشگری نتواند جایگاه واقعی خود را در حوزه گردشگری کشور پیدا کند و عکاسان کشوری و استانی می توانند آثار عکاسی خود را از  آذر ماه تا پایان دی ماه به دبیرخانه ارسال کنند.

همزمان با ۱۲ آذر روز معلول، کلنگ شهرک ویژه معلولان ” عابد” در مشهد میقان اراک کلنگ خورد

کلنگ شهرک ویزه معلولین استان مرکزی بالاخر به زمین خورد، این شهرک به منظور ایجاد شرایط زندگی مناسب تر برای معلولین استان مرکزی ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شبکه معلولین استان مرکزی گفت: این شهرک چندمنظوره در ۱۰ هکتار ویژه معلولین با کلیه امکانات رفاهی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، تجهیزات تخصصی پزشکی، ماشین های مناسب سازی و مطابق با استاندارد جهانی ساخته خواهد شد.

مهرزاد مهمانپذیر افزود: بر آنیم که این مجموعه شهرکی برای زندگی کردن بهتر معلولین باشد نه آسایشگاهی برای زنده ماندن آن ها.

وی با بیان اینکه توانبخشی معلولین هدف اصلی راه اندازی این مجتمع خواهد بود، افزود: سعی شده در ساخت این مجتمع به مواردی توجه شود تا شرایط را برای حرکت معلول و خدمات دهی این قشر به جامعه فراهم آورد؛ البته در ساخت این شهرک به اسکان افراد معلولی است که توانایی بازتوانی و برگشتن به جامعه را نداشته باشند نیز توجه شده است.

بهره برداری از دستگاه اکوکاردیوگرافی در دلیجان

شامگاه یکشنبه ۱۰ اذر نیز در مراسمی با حضور استاندار مرکزی از دستگاه اکو کاردیوگرافی بیمارستان امام صادق (ع) دلیجان بهره برداری شد.

رییس بیمارستان امام صادق (ع) دلیجان در این خصوص گفت: دستگاه اکوکاردیوگرافی به ارزش ۸۴ میلیون تومان توسط یک خیر محلی به بیمارستان امام صادق (ع) دلیجان اهدا شده است.

دکتر بابک نامغ با بیان این که نبود یک دستگاه اکوکاردیوگرافی با توجه به حجم بیماران قلبی – عروقی مراجعه کننده به این مرکز درمانی دولتی همواره به عنوان یک مشکل اساسی مطرح بود، افزود: نبود این دستگاه باعث شده بود بیماران یا به شهرهای مجاور سفر کنند یا متحمل هزینه های بسیاری در بخش خصوصی شوند.

وی ادامه داد: با آغاز فعالیت دستگاه اکوکاردیوگرافی، تنها متخصص قلب و عروق بیمارستان امام صادق (ع) دلیجان که کاردیولوژ نیز هست، کارهای اکوی تمام بیماران اورژانسی را انجام و یک روز در هفته نیز بیماران سرپایی مورد معاینه و درمان قرار می گیرند.

شناسایی ۲۳۰ نفر آلوده به ویروس ایدز در استان مرکزی

۱۰ آذر مصادف با روز جهانی ایدز بود، روزی که فرصتی بیشتر برای هشدار و تامل در این بیماری نوپدید را فراهم می آورد.

مدیرگروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی نیز گفت: تاکنون بیش از ۲۳۰ فرد آلوده به ویروس ایدز در این استان شناسایی شده که ۲۰۱ نفر آنان مرد و مابقی زن بوده است.

دکتر علی منصوری با اعلام اینکه بیماری ایدز تاکنون جان ۶۴ نفر از افراد آلوده شناسایی شده را در استان مرکزی گرفته است، افزود: ۴۶ و چهار صدم درصد این بیماران در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال و ۲۸ و نیم درصد در گروه سنی ۳۵ تا ۴۴ هستند که این زنگ خطر و تهدیدی برای جمعیت فعال استان به حساب می آید.

 

وی یکی از علل اصلی افزایش ایدز در کشور را عدم آگاهی لازم در رابطه با این بیماری و همچنین کتمان بیماری توسط افراد مبتلا دانست و افزود: اطلاع رسانی در خصوص ایدز نباید مختص به یک روز باشد و باید درتمامی ایام سال و با حساس سازی اقشار مختلف دنبال شود چرا که ایدز دشمنی در کمین و خاموش است که با یک دوره زمانی  کمتر از ۱۰ سال و بدون علامت همچنان قربانی می گیرد.

اخبار خوش در حوزه صنعت استان مرکزی/ ظرفیت تولید پتروشیمی

در هفته ای که گذشت صنعت استان مرکزی شاهد اتفاقات مبارکی بود. افتتاح اولین دفتر نیکوکاری صنایع پتروشیمی کشور در استان مرکزی و تحویل ۹۰ واگن لبه بلندبه ناوگان ریلی کشور توسط واگن پارس از جمله این اخبار بود.

اولین دفتر نیکوکاری صنایع پتروشیمی کشور با هدف ساماندهی کمک های خیرخواهانه و توزیع این کمک ها در ساز و کاری تعریف شده در پتروشیمی شازند افتتاح شد.

مدیرعامل پترشمی شازند در این خصوص گفت: دفتر نیکوکاری پتروشیمی شازند در فاز نخست ۲۰۰ کودک بی سرپرست اعم از ۱۵۰ نفر از کودکان بی سرپرست و نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و ۵۰ کودک بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی در شهرستان شازند را تحت پوشش خود قرار داده است.

رضا رحمانی  تامین نیاز آموزشی کودکان نیازمند را محور کار دفتر نیکوکاری پتروشیمی شازند برشمرد و گفت: ارائه کمک های آموزشی و علوم تربیتی با هدف تربیت نسلی باسواد و عالم از بین اقشار نیازمند هدف والای ماست.
وی با اشاره به فعالیت ۲۵ درصد از صنعت کشور در استان مرکزی گفت: صنایع باید سهم مشارکت اجتماعی خود در استان مرکزی را افزایش دهند.

تحویل واگن های جدید به ناوگان ریلی

مدیر عامل واگن پارس اراک هم از تحویل ۹۰ واگن جدید لبه بلند به شرکت گل گهر سیرجان خبر داد که به این ترتیب واگن های جدید در ناوگان ریلی کشور به حرکت درمی آید.

محمدرضا مختاری گفت: شرکت واگن پارس اراک بزرگترین تولیدکننده انواع تجهیزات ریلی است که حدود نیمی از واگن های ناوگان ریلی کشور اعم از باری و مسافری ساخت این شرکت است.

وی با بیان اینکه، در آخرین دوره تولیدات، این شرکت ۹۰ واگن از قرار داد ساخت ۲۰۰ دستگاهی را تحویل شرکت داخلی داد، افزود: ۱۵۰ واگن از کل قرار داد تحویل داده شده و مابقی تا پایان امسال تحویل می شود.

مختاری وزن حمل بار در هر واگن را بیش از ۲۲ تن دانست و افزود: هر واگن نصف قیمت خرید خارج ساخته شده است چنانکه حدودا قیمت خرید هر واگن در بازار جهانی ۸۵ هزار دلار است.

وی با بیان اینکه هر واگن بار بیش از ۱۰۰ کامیون را می تواند حمل کند و تجهیزاتی پاک محسوب می شود گفت: با واگن های لبه بلند طراحی داخل نیازی به واردات نیست و کشور در این زمینه خودکفاست.

دستگیری کلاهبردار بانکی یکی از اخبار داغ هفته گذشته

فرمانده انتظامی استان مرکزی با انتشار خبر دستگیری کلاهبردار ۲۰ میلیارد ریالی تسهیلات بانکی در این استان، گفت: در پی کسب خبر مبنی بر دریافت تسهیلات غیر مجاز کلان از یکی از بانک های دولتی در اراک و عدم پرداخت اقساط آن پس از گذشت هفت سال موضوع در دستور کار و پیگیری پلیس آگاهی استان مرکزی قرار گرفت.

سردار عزیزالله ملکی در ادامه افزود: پس از تحقیقات گسترده پلیس مشخص شد متهم با تاسیس دو شرکت صوری اقدام به دریافت وام تولید کرده است که یکی از این شرکت ها پس از اخذ وام تعطیل و غیر فعال است.

وی با اشاره به اینکه پرونده تسهیلات بدون امضا رئیس هیئت مدیره یکی از شرکتها در چرخه وام قرار گرفته و فاقد اعتبار قانونی می باشد، خاطر نشان کرد:با تلاش ماموران انتظامی متهم در اراک شناسایی و دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شد.

بارش برف و باران پاییزی شهروندان و کشاورزان را خوشحال کرد

در آخرین روزهای پاییز آسمان کار خود را کرد وبا بارش نزولات آسمانی دل مردم را شاد کرد بارانس که به گفته کارشناسان هواشناسی احتمال پیوستن برف به آن هست تا شاید دوباره خاطرات اراکی ها را در مورد زمستان های طولانی با بارش های یکسره برف زنده کند.

در روز اخیر زمین استان مرکزی هم مانند سایر استان های کشور از باران الهی سیر شد تا فصل پرباری را در بهار آینده داشته باشند و روزهایی را در هوایی پاک تنفس کنند.

و دیگر اخبار استان

در این میان اختتامیه جشنواره تئاتر استان یاقوت های سرخ، برگزاری مرحله استانی مسابقات تخصصی قرآنی بسیجیان استان مرکزی، برگزاری مسابقات اذان، ابتهال و مدیحه سرایی در اراک، انتخاب اعضای هیئت رئیسه شوراهای فرادستی استان مرکزی و صدور مجوز حفر سه حلقه چاه و ۲۰۰ میلیون اعتبار برای احیای قنوات سنجان از دیگر اخبار استان مرکزی در هفته ای که گذشت، بود.

در این هفته مصاحبه با انار کار ساوه ای از اخبار پرمخاطب استان بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.