تولید بیش از ۱ میلیون اصله نهال در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سه محور شامل فرهنگ سازی، درختکاری و معرفی عوامل تخریب منابع طبیعی است در بحث فرهنگ سازی باید تشکل ها نقش ویژه ای در ترویج و تنویر افکار عمومی نسبت به اهمیت منابع طبیعی را به عهده بگیرند و در این مقوله بیش از پیش فعال تر شوند.

وی افزود: مقوله درخت و درختکاری در سنت و سیره ما ایرانیان جاری و ساری بوده و در دین مبین اسلام آیات و روایات زیادی در این باره آمده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مرکزی تصریح کرد: بنابراین باید همه توجه ویژه ای به امر حفظ و حراست و کاشت درخت داشته تا به عنوان یک فرهنگ روز به روز در کشور گسترش پیدا کند.

یوسفی گفت: رهبرمعظم انقلاب هر ساله با شرکت در مراسم درختکاری توصیه بر حفظ منابع طبیعی دارند و همواره تمام مردم و مسئولان را به ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی دعوت می کنند.

وی افزود: اعضای همه تشکل های مردم نهاد باید مروج و همیار منابع طبیعی باشند ما نیز آمادگی داریم بعد از آموزش های لازم کارت همیار طبیعت را برای آنها صادر تا به عنوان همیار طبیعت انجام وظیفه کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مرکزی تصریح کرد: منابع طبیعی متعلق به نسل های آینده است و همه ما وظیفه داریم در امر حفظ و حراست از آن کوشا باشیم و آمادگی هر گونه کمکی را در این زمینه داریم.

رئیس خانه سازمان های مردم نهاد اراک نیز گفت: فعالیت های منابع طبیعی بسیار گسترده بوده اما تخصیص به منابع اعتباری و بودجه لازم به این بخش مهم، بسیار ناچیز است.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از معدود اداراتی بوده که  همواره همکاری بسیار خوب و سازنده ای با تشکل ها داشته و یک الگوی نمونه برای سایر ادارات است.

سیاوش آقاخانی تصریح کرد: هدف از برگزاری هفته منابع طبیعی فرهنگ سازی و توجه ویژه همه مردم به منابع طبیعی و در نهایت کمک به حفظ و حراست از این ثروت ملی است.

رئیس خانه سازمان های مردم نهاد اراک گفت: منابع طبیعی ثروت ملی است که همه وظیفه دارند این نهاد را در امر حفظ و حراست از آن یاری کنند.

وی زندگی ناسالم در شهرها را به دلیل تخریب منابع طبیعی دانست و افزود: اگر همه وظیفه خود را به خوبی در مقابل منابع طبیعی انجام دهند امروز با آلودگی و آلاینده های کمتری روبه رو می شدیم.

آقاخانی تصریح کرد: امسال برای برگزاری هر چه بهتر هفته منابع طبیعی، روی سه محور متمرکز شدیم که  بیشترین  توجه و نگاه ها به منابع طبیعی باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.