به اهتزاز درآمدن بیرق عزای امام حسین(ع) در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، در این مراسم دانش آموزان با نوحه خوانی و سینه زنی در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین به عزاداری پرداختند و با آرمان های والای شهیدان کربلا تجدید پیمان کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی در این مراسم مهم ترین پیام عاشورا و قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و گفت: باید به این فریضه الهی به عنوان اصل اساسی در جامعه بیشتر توجه شود.

ابوالقاسم نصرالهی همچنین از فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجبات الهی و ضامن بقای دین یاد کرد و گفت: امربه معروف ونهی ازمنکر ارزشهای اسلامی را زنده می کند و زمانی که ارزشهای اسلام زنده شد درجامعه کمتر شاهد فساد خواهیم بود.

وی افزود: قیام امام حسین(ع) برای احیا دین رسول الله بود که درآن زمان که یکی از اهداف قیام امام(ع) مبارزه با ظلم و فساد و احیای امربه معروف ونهی ازمنکر بوده است که نباید این واجب از سوی مسلمانان ترک شود.

مدیر کل آموزش و پروش استان نیز به تشریح واقعه عاشورا و مصیبتی که بر خاندان امام حسین (ع) گذشت پرداخت.

سیف الله کریم زاده با اشاره به هدف  حضرت امام حسین(ع) از قیام گفت: امام سوم شیعیان در وصیت خود هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر  معرفی می نمایند البته بهترین نحوه دعوت به معروف ها دعوت عملی و نشان دادن زیبایی های آن و بهترین نهی ها نشان دادن نمونه های عملی زشتکاری ها و منکرهاست و در حادثه عاشورا این دو جنبه به نمایش در آمد و تجسم یافته است.

وی ادامه داد: اگر جریان کربلا همه ساله و زبان به زبان تکرار می شود به خاطر معرفی این بهترین چهره های انسانی است که در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات بر علیه همه قدرت ها و ثروت های کثیف زمانشان قیام می کنند و در راه هدف مقدسشان از همه آرزوها و دلبستگی های کوچک و بزرگشان حتی از خون کودک خردسالشان  می گذرند.

کریم زاده اضافه کرد: تاریخ کربلا نشان می دهد که نه تنها امام حسین علیه السلا م بلکه هیچکدام  از یاران ایشان در این موقعیت حساس ناامید نشدند و این  نشان  می دهد که دستوراتی  که در دین برای انسان سازی آمده  است عملی و شدنی  است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید با تمسک به فرهنگ دینی و اهل بیت(ع) در مسیر اهداف امام حسین(ع) و یاران با وفایش و ارزش های دینی حرکت کنند گفت: امام حسین و یارانش در نهایت سختی ها و مشکلات توکل کردند و اگر انسانها اعتمادشان به خدای بزرگ و مهربان  باشد عزت و شرف خود را از دست نمی دهند و به خرج و بی تابی نمی رسند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.