تعداد زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در همایش علمی زنان سرپرست خانوار با رویکرد سبک زندگی ایرانی اسلامی و کارکرد خانواده محسن ولیئی با اشاره به اینکه “برگزاری این همایش از سال قبل در دستور کار قرار گرفت و در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان به تصویب رسید” اظهار داشت: محورهای این همایش شامل بررسی مشکلات و آسیب‌های معطوف به زنان سرپرست خانوار، نوع نگرش جامعه به این قشر از زنان و حمایت‌های نهادهای مربوط به مشکلات زنان است.

وی افزود: طی سرشماری‌های انجام شده ۱۲ درصد از زنان کشور زنان سرپرست خانوار هستند. از سال ۸۵ تا ۹۰ حدود ۹۰۰ هزار نفر به تعداد زنان سرپرست خانوار در کشور افزوده شده است و در حال حاضر ۲.۵ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد.

مدیرکل امداد استان با بیان اینکه “در استان مرکزی ۵۴ هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد که از این تعداد ۲۳ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند” در خصوص اقدامات امداد برای حمایت از آنها تصریح کرد: در سال ۹۰ به ۲۳ هزار و ۸۰۲ خانوار مستمری پرداخت شده است و حدود ۴۰۰ مورد نیز تعمیرات، بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی انجام شده است.

وی عنوان کرد: در یک ساله اخیر دو هزار و ۳۰۰ مورد فعالیت‌های تعمیراتی به انجام رسید. در بحث معافیت سربازی فرزندان این زنان ۵۴۷ نفر مشمول معافیت شدند تا در امور زندگی کمکی برای مادران خود باشند. چهار هزار و ۷۰۰ مورد وام پرداخت شد و در زمینه بیمه تامین اجتماعی به منظور افزایش توانمندی‌ها سه هزار و ۲۰۰ زن بیمه شدند.

ولیئی با اشاره به اینکه “جهت‌گیری اصلی امداد برای زنان رویکرد اصلی و تحولی این نهاد است” گفت: امید است که با چنین همایش‌هایی چالش‌های این قشر از جامعه برطرف شود. براساس سند کاهش فقر نیز تلاش خواهیم داشت که برای رفع موانع پیش‌رو گام‌های اساسی برداشته شود و براین اساس تاکنون با ۱۰ دستگاه در استان مرکزی تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسیده است.

به منظور برگزاری این همایش ۷۱ مقاله با دو محور اصلی زمینه‌های شکل‌گیری سبک زندگی با محوریت زنان سرپرست خانوار و آثار سبک زندگی بر کارکرد خانواده به دبیرخانه ارسال شده است که با داوری‌های انجام شده ۴۴ مقاله برگزیده شد. از این تعداد ۱۹ مقاله به صورت شفاهی و ۲۵ مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از دستاوردهای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی با ۲۱ غرفه برگزار شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.