لزوم استفاده از توان ۱۱۰۰ نخبه استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی عصر روز شنبه در جلسه شورای اداری در بیت تاریخی امام خمینی (ره) افزود: از چهار هزار و ۴۰۰ نخبه کشور یک چهارم آن متعلق به استان مرکزی است که یک فرصت برای حل مشکلات و موانع موجود محسوب می شود.

وی توسعه متوازن استان را در گرو بهره وری صحیح از منابع و استفاده بهینه از همه ظرفیت ها، توانمندی ها و قابلیت های موجود دانست و تصریح کرد: از پتانسیل نخبگان و منبع انسانی توانمند و کارآمد باید در جهت توسعه همه جانبه استان استفاده بهینه شود.

مقیمی بهره وری منابع موجود استان را در سطح حداقل دانست و گفت: بطور نمونه راندمان آبیاری و اجرای طرح آبیاری نوین کشاوزری این استان ۳۰ درصد است که با توسعه این طرح می توان منابع آبی استان را بهبود بخشید .

استاندار مرکزی افزود: درصورت اصلاح روشها و ارائه راهکارهای جدید و افزایش بهره وری؛ مشکلات کمبود نقدینگی سرمایه گذاران صنعتی، مشکل سرمایه درگردش، مشکلات گمرکی و بانکی و کمبود آب بخش کشاورزی و آب آشامیدنی قابل حل است.

مقیمی خاطرنشان کرد: با یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، اجرا و توسعه آبیاری تحت فشار، استفاده از کمکهای بلاعوض دولتی، بهره وری از منابع موجود و همکاری همه جانبه مسوولان، توسعه متوازن استان مرکزی محقق خواهد شد.

 

هماهنگی که در سطح مدیریتی کشور پیدا شده، خلق حماسه بزرگ اقتصادی دشوار نخواهد بود

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات موجود کشور گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید که انتخابی از سوی مردم بود هماهنگی که در سطح مدیریتی کشور پیدا شده، خلق حماسه بزرگ اقتصادی دشوار نخواهد بود.

محمد ابراهیم رضایی افزود: اکنون که دولت به سبب نامگذاری امسال باعنوان حماسه سیاسی و اقتصادی، دیپلماسی جدیدی را آغاز کرده، همه مسوولان و مردم باید برای خلق حماسه اقتصادی با یکدیگر متحد و متفق شوند.

وی اظهار کرد: انسجام میان مسئولان ضمن افزایش اقتدار ملی و تقویت تیم مذاکره کننده در ژنو، تغییرات مثبت و خوبی نیز در ارتقای سطح ملی، ساماندهی معیشت مردم و رشد تولید و ثروت ملی به همراه خواهد داشت.

رضایی با بیان اینکه همه مسوولان باید با استاندار جدید استان مرکزی همکاری کنند تصریح کرد: از آن سو مردم نیز توقعاتی دارند و نباید  این شور، نشاط و انتظار مردم نباید به یاس و ناامیدی تبدیل شود.

شمار زیادی از دانش آموختگان خمین بیکارند

فرماندار خمین نیز مهمترین مشکل شهرستان خمین را محدویت اشتغال و توسعه نیافتن بخش صنعت عنوان کرد و افزود: شمار زیادی از دانش آموختگان این شهرستان بیکارند و این موضوع به معضل اصلی خانواده ها تبدیل شده است.

علیرضا کریمی اظهارداشت: طبق بررسی های کارشناسان ۳۵ درصد از مجموع منابع آبی موجود شهرستان خمین بر اثر کاهش نزولات آسمانی خشکیده و از چرخه تولید بخش کشاورزی خارج شده است.

کریمی افزود: ازمجموع یک هزار و۴۷۱ منبع آبی موجود درشهرستان خمین ۱۷۵حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۱۲۷ رشته قنات، ۵۶ دهنه چشمه، ۳۸ رشته رودآب و ۱۱باب سد خاکی بطور کامل خشک شده و فاقد آبدهی است.

وی گفت: با تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح انتقال آب از سد کوچری، مشکل کم آبی شهرستان خمین تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.