دومین نوبت اورهال واحد ۳ نیروگاه شازند در حال انجام است

به گزارش مرکزی دیلی، حمید بادرستانی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- اظهار کرد: تعمیرات اساسی(اورهال) واحدهای نیروگاهی به این صورت است که به ازای هر ۴۰ یا ۵۰ هزار ساعت، واحد مورد نظر از مدار خارج می‌شود و سرویس اساسی بر روی واحد انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه واحد ۳ نیروگاه شازند دومین اورهال را از ابتدای عمر این نیروگاه داشته است، گفت: دوره کامل اور هال یکصد روزه است و در حال حاضر بیست و یک روز از اورهال این واحد می‌گذرد.

بادرستانی افزود:  در زمان اورهال، بهترین فرصت بررسی تجهیزات معیوب و قسمت‌های آسیب دیده و خرده شده که نیاز به تنظیم، تعویض یا ارتقا دارد ایجاد می شود.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند با بیان اینکه سعی می‌شود قبل از فرارسیدن فصل سرما واحد ۳ نیروگاه با موفقیت در مدار قرار گیرد تا بتوانیم برق مورد نظر برای مصرف کشور را تامین کنیم، گفت: خوشبختانه تا امروز کارها به خوبی پیش رفته است و به نسبت جلوتر از برنامه پیش‌بینی شده هستیم.

وی عنوان کرد: اورهال این واحدها توسط نیروهای داخلی و بومی و بدون حضور سوپروایزرهای خارجی و سازنده نیروگاه و با تکیه بر دانش بومی و استفاده از تجارب پیمانکاران داخلی انجام می‌شود.

بادرستانی با اشاره به اورهال واحدهای نیروگاه در چهار سال گذشته، گفت: با اورهال این واحد تنها سرویس یک واحد دیگر باقی می‌ماند که در اسفند ماه انجام می‌شود و با اور هال واحد مورد نظر هر واحدی تاکنون دو بار اورهال شده است.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند با بیان اینکه انجام اورهال به ظاهر هزینه محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر واحدها اورهال نشوند ممکن است آسیب‌های احتمالی آنها مشخص نشده و به خسارت شدیدتر و زیادتری شود و تولید در یک مقطع زمانی مورد نیاز متوقف شود.

وی گفت: تعمیرات اساسی به این منظور است که به موقع تجهزات را خارج و سرویس‌های لازم را بر اساس دستورالعمل‌های شرکت سازنده انجام دهیم. همین امر باعث می‌شود که از بروز آسیب‌های بعدی جلوگیری شود.

بادرستانی تجهیز به موقع و جلوگیری از بروز خسارت‌های شدیدتر در اثر عدم سرویس تجهیزات را دو مزیت مهم اورهال واحدهای نیروگاه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با هماهنگی دیسپاچینگ برق کشور و گرفتن مجوز در مقطعی از زمان که به تولید این واحد نیاز ندارند واحد مورد نظر را از مدار خارج کرده‌ایم و این عدم تولید به صورت آگاهانه انجام می‌شود؛ به این صورت در شرایط اضطرار رها نمی‌شویم.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند خاطرنشان کرد: وقتی این سرویس را انجام می‌دهیم از ریسک خروج واحد در حین نیاز شدید به تولید برق رهایی پیدا می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر واحدها به موقع وارد مدار نشوند چه اتفاقی می‌افتد عنوان کرد: عدم به موقع ورود به مدار، عدم تولید را در پی خواهد داشت و دیسپاچینگ کشور مجبور می‌شود به منظور جبران این واحد از واحدهای استان های دیگر کمک بگیرد و اگر این امر انجام نشود مجبور به اعمال خاموشی خواهد شد چراکه بر روی تولید این واحدها حساب شده است.

بادرستانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوشبختانه واحدهای اورهال در موعد مقرر وارد مدار شده‌اند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.