راه اندازی و فعالیت پلیس مدرسه در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار این پلیس اظهار داشت: راه‌اندازی پلیس مدرسه با هدف افزایش ضریب ایمنی و امنیت دانش‌آموزان در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته و در حال حاضر ۸۰ پلیس مدرسه در ۲۰ مدرسه ابتدایی استان راه‌اندازی شده است.

ایرج کاکاوند افزود: پلیس مدرسه به منظور توسعه فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات راه‌اندازی شده و افزایش آن در مدارس استان در دستور کار قرار دارد.

وی نهادینه کردن قوانین اجتماعی را از اثرات مثبت پلیس مدرسه برشمرد و تصریح کرد:  والدین و اقشار مختلف جامعه وظیفه دارند با پلیس مدارس همکاری لازم را به عمل آورند و نقش خود را در  برقراری نظم و امنیت در جامعه ایفا کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: بر اساس قانون عدم توجه به فرمان پلیس ۴۰۰ هزار ریال جریمه دارد اما  برای توجه نکردن به فرمان پلیس مدرسه ۵۰۰ هزار ریال جریمه در نظر گرفته شده است که نشان دهنده اهمیت کار پلیس مدرسه است.

کاکاوند با بیان اینکه خودروهای شخصی که به فرمان پلیس مدرسه اهمیت ندهند، علاوه بر جریمه، برای آن‌ها سه نمره منفی و برای خودروهای عمومی پنج نمره منفی لحاظ خواهد شد، تاکید کرد: پلیس‌های مدارس با کاورها و پرچم‌های مشخص فعالیت دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.