تحقق ۶۰ درصدی تعهدات ستادهای استان‌ها در سال جاری

به گزارش مرکزی دیلی، عباس قطب الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جلسه تخصصی با ستاد بازسازی عتبات عالیات در اسفند ماه ۹۱ مبنی بر توسعه حرم ائمه اطهار(ع) در عراق با تکیه بر نذورات مردمی و عدم دریافت بودجه دولتی، گفت: بر این اساس ستاد کشور جلساتی را با نمایندگان ستاد بازسازی عتبات عالیات در ۳۱ استان کشور به منظور تعیین وظایف ایشان در پروژه‌های ستاد، برگزار کرد.

وی، برنامه‌ریزی برای استان‌ها را بر اساس توانمندی و پتانسیل آنها عنوان کرد و افزود: زمانی که میزان تعهد استان‌ها اعلام شد؛ اشتیاق استان‌های محروم برای همکاری از جمله خراسان جنوبی که رتبه اول همکاری با ستاد را دارد بسیار جالب توجه بود.

این مقام مسوول به تحقق ۶۰ درصدی تعهدات استانی در سال جاری اشاره کرد.

 قطب الدینی، با بیان اینکه پروژه‌های ستاد در شهرهای نجف، کربلا، سامراء و کاظمین دنبال می‌شود؛ اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در حال حاضر ۱۵۰ پروژه را در دست اقدام دارد.

مجمع سیدالشهداء از جمله استراحتگاه‌های چند منظوره زائرین در کربلاست که مسوول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، افتتاح این پروژه را در شعبان سال گذشته عنوان کرد و افزود: این مجمع شامل کتابخانه، سویئت‌ها و پاراکلینیک درمانی است و روزانه شش هزار غذا در این مجمع طبخ می‌شود.

وی، بیان کرد: ۶۰ درصد از کار اجرایی ساخت مخیم بر سر خیمه سید الشهداء(ع)، به پایان رسده است.

قطب الدینی از دیگر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات در کربلا را سنگ‌کاری بین‌الحرمین، ساخت ضریح حضرت ابراهیم مجاب(ع) و ساخت باب‌الرأس حرم حضرت ابوالفضل(ع)، عنوان کرد.

این مقام مسوول، به همکاری ستاد بازساری عتبات عالیات استان مرکزی در پروژه‌های عظیم کربلا اشاره کرد و گفت: ساخت ضریح ابراهیم مجاب(ع) در اراک به اتمام رسیده که تا پایان مهرماه بهره‌برداری ‌می‌شود؛ افتخار ساخت یک درب در حرم حضرت ابوالفضل(ع) نصیب شهرستان ساوه شده که به باب‌الرأس معروف است و تعهد تحویل آن، شش ماهه است.

وی اقدامات ستاد در کاظمین را شامل، طلاکاری گنبد امام جواد(ع)، سنگ کاری و توسعه حرم عنوان کرد و گفت: بازسازی مسجد صفویه از برنامه‌های آینده ستاد است.

قطب الدینی، اضهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در راستای پاسخ به توهین سنی‌های وهابی به حرم عسگرین(ع) و تخریب گنبدها، طی دو سال گذشته اقدام به ساخت گنبد و طلاکاری آن، سنگ‌کاری حرم و طلاکاری ایوان کرده است.

این مقام مسوول، به پیشرفت سه درصدی پروژه طلاکاری ایوان حرم امام علی(ع) در نجف که توسط استان خوزستان در حال انجام است، اشاره کرد.

وی، ادامه داد: طلاکاری گنبد امام علی(ع) به اتمام رسیده است.

مسوول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، در پایان به اتمام ساخت ضریح حضرت مسلم توسط استان تهران اشاره کرد و  افزود: معرق‌کاری این ضریح که در  کوفه نصب شد توسط اساتید این رشته در استان مرکزی، صورت گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.