راه اندازی بیستمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری کشور در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، رییس کل دیوان عدالت اداری کشور در حاشیه بهره برداری از این دفتر نمایندگی به ایرنا گفت: نمایندگی استانی دیوان عدالت اداری بر اساس تکالیف قانون پنجم و با هدف تسریع در روند رسیدگی و بهبود خدمات قضایی در استان مرکزی راه اندازی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد منتظری افزود: در دفاترنمایندگی این دیوان کلیه خدمات از مرحله ثبت درخواست، رسیدگی به شکایت، صدور رای و اجرا به طور کامل در استان قابل انجام و پیگیری است و مردم از رفت و آمد و هزینه های اضافه برای پیگیری دادرسی در تهران معاف شده اند.
وی خاطرنشان کرد: قانون دیوان عدالت اداری کشور اخیرا تغییراتی دارد که با پیش بینی رسیدگی به شکایات در شعب بدوی و تجدید نظر سرعت رسیدگی به پرونده ها بیشتر می شود.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری یاداور شد: درحال حاضر میانگین پرونده های وارده به دیوان عدالت اداری کشور در هر ماه ۱۰ هزار فقره است و میانگین رسیدگی به شکایات بر مبنای شرایط شعب از شش ماه تا یک سال است.
در این آیین هم چنین علی ویس کرمی به عنوان مدیر دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان مرکزی معرفی شد.
رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: نبود دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری حلقه مفقوده ای در زنجیره قضایی استان مرکزی بود که با شکل گیری ان ثمرات متعددی برای مردم حاصل خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری افزود: درحال حاضر این دفتر نمایندگی در محل دادگستری کل مستقر است که با توجه به کمبود فضای فیزیکی زمینی به وسعت ۵۰۰ متر مربع در نزدیکی این دادگستری برای ساخت مکان مناسب دیوان عدالت اداری پیش بینی شده است.
وی توضیح داد: ساخت و تجهیز این بنا حداقل به سه میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در توافق اولیه با استانداری مرکزی تامین یک میلیارد ریال آن نهایی شده است.
در این ایین حجت الاسلام والمسلیمن منتظری ، نخستین پرونده دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری استان مرکزی را در سامانه الکترونیکی این دفتر وارد کرد.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. حسین گفت:

    آقای ویس کرمی از اساتیدخوب ودلسوز ما در دانشکده حقوق دانشگاه پیام نور زرین شهر اصفهان بودند به ایشان وهمه مردم استان مرکزی تبریک میگم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.