رونمایی از تلویزیون شهری با پیام‌ شهدا

به گزارش مرکزی دیلی، مرتضی انصاری فر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تعداد ۹۸ گلزار در شهرستان اراک وجود دارد که در راستای طرح ساماندهی گلزار شهدا  ۵۹ گلزار ساماندهی و ۳۹ گلزار باقی مانده در دستورکار برای ساماندهی قرار دارند.

وی با گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس افزود: مردم استان مرکزی همچون سایر مردم ایران اسلامی در خلق حماسه هشت سال دفاع مقدس حضور مستمر داشتند، که تقدیم پنج هزار  و ۲۱۷ شهید، ۱۳ هزار و ۸۳۵ جانباز و ۷۶۲ آزاده نشان از عشق و غیرت مردم این استان دارد.

انصاری فر ادامه داد: از این تعداد، دو هزار و ۲۴۷ شهید، هفت هزار و ۳۶۸ جانباز و ۴۵۰ آزاده مربوط به شهرستان اراک هستند.

وی، تعداد خانواده های دو و سه شهید شهرستان اراک را ۸۲ خانواده و تعداد خانواده هایی که تک فرزند ذکورشان شهید شده، را ۴۷ خواند و اظهار کرد: خانواده شهدا گنجینه های با برکت انقلاب هستند و رضایت و خرسندیشان در برابر از دست دادن پاره های تنشان، بزرگواری است که البته از بزرگان دینشان درس گرفته اند.

دفاع مقدس روزهایی سراسر از درس و ایستادگی

انصاری فر با بیان اینکه شاخصه های فرهنگی و معنوی ابزار قدرتمند ایران در برابر تجاوز دشمنان بود، یادآور شد: حفظ و انتقال ارزش های دفاع مقدس امری ضروری است که باید در برنامه ریزی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور مود توجه قرار گیرد.

وی الگو قرار دادن فرهنگ عاشورا در هشت سال دفاع مقدس را برجسته ترین نقطه آن دوران خواند و افزود: ایمان به خدا، تمسک رزمندگان و فرماندهان به فرهنگ ناب اسلامی، اقتدا به سیره جهاد معصومین به ویژه نهضت عاشورا، از جمله ویژگی های برجسته دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس روزهایی سراسر از درس و ایستادگی بود که آگاه کردن نسل جوان از آن موجبات ترویج و رونق فرهنگی غنی اسلامی را در جامعه ایجاد می کند.

رونمایی از تلویزیون شهری با پیام‌ شهدا

انصاری فر با اشاره به برنامه های دفاع مقدس در شهرستان اراک گفت: برگزاری یادواره شهید دانش آموز مریم رزازی، یادواره ۵۹ شهید کرهرود و یادواره شهدای مسجد آقا ضیاءالدین از جمله برنامه های این هفته است.

رئیس بنیاد شهید اراک در ادامه از رونمایی تلویزیون شهری در این هفته خبر داد و گفت: این تلویزیون با همکاری شهرداری اراک همزمان با هفته دفاع مقدس در میدان شهدا رونمایی خواهد شد که پس از رونمایی پیام‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت را نشر و منتشر خواهد کرد.

وی گلباران و عطر افشانی قبور پاک و مطهر شهدا در چهارم مهر ماه همزمان با سایر شهرهای استان، تعویض پرچم قبور پاک شهدا، برگزاری میهمانی لاله‌ها، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و تجلیل از رزمندگان، را از دیگر برنامه‌های این بنیاد در هفته دفاع مقدس است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.