تشکیل و بررسی بیش از ۷۰۰۰ پرونده تخلف اقتصادی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، علی اکبر مختاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: موضوع ۷۵ درصد از پرونده های رسیدگی شده امسال در شعب تعزیرات حکومتی استان در حوزه کالا و خدمات، پنج درصد مبارزه با قاچاق و مابقی در تخلفات بهداشتی و درمانی بوده است.
وی توضیح داد: هم اینک ۷۷ پرونده مهم و ملی در سطح استان مرکزی در تعزیرات حکومتی درحال رسیدگی است که جرایم آنها بیش از ۵۰۰ میلیون ریال است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی بیان کرد: این پرونده های مهم در حوزه های صنعت ، شخصیت ها و مقامات، قاچاق کالا و سوخت و ارز است که تفحص و مستندسازی آنها با دقت در دست انجام است.
مختاری خاطرنشان کرد: با رسیدگی به پرونده های تعزیری نیمه نخست امسال ۴۵ نفر از محکومین به دلیل پرداخت نکردن جرایم نقدی ممنوع الخروج، مسدودالحساب و ممنوع المعامله شده اند.
وی ادامه داد: درآستانه سال تحصیلی جدید طرح ویژه ای با کمک دستگاه های اجرایی ذیربط در استان مرکزی در حال انجام است که یکهزار و ۲۸۹ پرونده تخلف به ارزش چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در این زمینه تشکیل شده است.
وی یادآور شد: در اجرای این طرح یک ماهه، ۶۰ درصد پرونده های تعزیری حوزه کالا و خدمات مربوط به شهرستان اراک بوده و پس از آن ساوه و زرندیه، شازند، خمین، دلیجان ، محلات و تفرش قرار دارد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی اظهار کرد: بیشترین امار قاچاق در این مدت مربوط به گلوگاه ارتباطی توره بوده که کالاهای قاچاق این پرونده ها شامل انواع مواد غذایی، کیف و کفش، منسوجات، تجهیزات الکترونیکی و ماهواره ای در مجموع ۲۵ میلیارد ریال بوده است.
مختاری خاطرنشان کرد:در یک ماه اخیر گشت های مشترک نظارتی تعزیرات حکومتی با همکاری دستگاه های اجرایی در استان انجام شده که در این زمینه ۲۴۲ پرونده به ارزش پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال مورد بررسی قرار دارد .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.