خدمات مجتمع فرهنگی دیجیتال استان مرکزی در حوزه بازی های رایانه ای

به گزارش روابط عمومی مجتمع فرهنگی دیجیتال استان مرکزی ، محمد هادی بیات در ادامه ضمن تاکید بر عزم جدی این مرکز فرهنگی بر ادامه روند برگزاری برنامه های جذاب و پر مخاطب افزود : با توجه به اینکه بازی های رایانه ای بعنوان یکی از مولفه های موثر فرهنگی در جامعه محسوب می شود حاکمیت موظف است موجبات ارائه خدمات سالم و مفید را در این موضوع فراهم آورد که اقدامات انجام شده در این موضوع صرفا با نگاه لی و کشوری لازم بوده ولی متاسفانه با توجه به روند رو به رشد افزایش کاربران این محصولات فرهنگی کافی نیست و امیدواریم بصورت کلی و با نگاه فرهنگی مجموعه اقدامات کاربردی و موثری در کشور انجام شود.

وی در ادامه گفت : البته تا وقتی که این احساس نیاز بین مدیران کلان کشور بوجود آید و حوزه بازی های رایانه ای اولویت مطلوب خود را پیدا کند نباید دست روی دست گذاشت و مجتمع فرهنگی دیجیتال استان مرکزی بعنوان جزئی از شبکه ملی فرهنگ و تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را ملزم به ارائه خدمات در این بخش می بیند و بر همین اساس هم از ابتدای تاسیس مجتمع دپارتمان بازی های رایانه ای با حضر و استقبال حرفه ای ترین های این بخش در این مرکز فرهنگی تاسیس شد. طی جلسات کارگروه های تخصصی اولویت بندی های انجام شد و اقداماتی صورت گرفت که علیرغم امکانات و بضاعت مالی محدود این مرکز خودگردان بخشی از نیازهای استان را در این بخش از فرهنگ دیجیتال مرتفع ساخت ، گرچه از از دستگاه های متولی فرهنگ توقع حمایت بیشتری می رفت و می رود ولی ظاهرا این حوزه در اولویت مطلوب خود نزد مدیران برخوردار نبوده و نیست بطوریکه حتی برای برگزاری یک مراسم ساده با مخاطب بالا و هزینه بسیار کم سالن مناسب در اختیار قرار نمی گیرد و در ازای برخی امکانات مبالغ گزافی که عملا در توان فعالین فرهنگی نیست مطالبه می شود که ادامه این روند به ضعف و حتی تعطیلی این خدمات منجر خواهد شد.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال افزود : در حوزه بازی های رایانه ای ارائه خدمات در چند محور انجام می شود. برگزاری نشست های دوره ای تحلیل تخصصی محتوای بازی و کارگاه ها و دوره های آموزشی طراحی و تولید بازی های رایانه ای ، برگزاری مسابقات مناسبتی و دوره ای و همچنین ایجاد شبکه فروش محصولات فرهنگی دیجیتالی در حوزه بازی های رایانه ای از محورهای خدمات ارائه شده در این حوزه محسوب می شوند که امیدواریم با حمایت بیشتر از این فعالیت های فرهنگی شاهد شکوفایی این بخش از فرهنگ دیجیتال در استان باشیم. البته برنامه های دیگری هم منجمله راه اندازی لیگ آنلاین و آفلاین و همچنین امتیاز دهی به مراکز فرهنگی ارائه خدمات بازی های رایانه ای در استان در قالب شبکه گیم نت های فرهنگی هم در دست اقدام داریم که علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پرتال بازی های رایانه ای استان مرکزی به آدرس www.MarkaziGame.ir مراجعه فرمایند.

این کارشناس فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر ابعاد متفاوت فرصت ها و تهدیدات این حوزه گفت : امروزه بازی های رایانه ای نه تنها بعنوان یک ابزار سرگرمی بلکه بعنوان یک ابزار چند وجهی فرهنگی مورد توجه قرار می گیرند که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی اثرات بسیار عمیقی بر کاربران خود می گذارند که بجز از منظر اقتصادی و یک صنعت درآمد زا ، نوپا و آینده دار حتی از منظر امنیتی  سیاسی هم در جهان مورد توجه قرار می گیرند و در زمره محصولات استراتژیک فرهنگی از حمایت های ویژه و خاص دولت ها و کانون های قدرت و ثروت بهرمند می گردند که جا دارد در کشور عزیزمان هم با توجه به اهمیت این موضوع روی آن دقت نظر بیشتری اعمال گردد و فعالیت های فرهنگی در این بخش از جنبه های مختلف مورد حمایت قرار گیرد. البته عکس این موضوع هم مترتب خواهد بود چرا که طرف دیگر خاکریز فرهنگی جنگ نرم در غیاب عدم برنامه ریزی و سرمایه گذاری ما در این حوزه بدون شک برنده خواهد بود و شاید زمانی برسد که امکان جبران خسارت ها براحتی و حتی با هزینه های گزاف فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و حتی امنیتی امکانپذیر نباشد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر نقش آموزش بازی های رایانه ای بر مخاطبان خود که اکثرا جوانان و نوجوانان هستند افزود: اکنون و با همکاری بخش خصوصی امکان برگزاری دوره های ساخت و تولید بازی های رایانه ای با دورنمای فرهنگی و امکان گنجاندن نمادها ، پیام ها و مفاهیم خاص فرهنگی به پیشنهاد و سفارش نهادها و سازمان ها در استان و شهر اراک وجود دارد که خود همین موضوع بعنوان یکی از قدرتمند ترین ابزارهای رسانه ای می تواند کیفیت همه ابعاد زندگی شهروندان را افزایش دهد. بطور مثال یک کودک و یا نوجوان می تواند براحتی قواعد و قوانین تردد در معابر شهری را آموزش ببیند ، می تواند نحوه محافظت از زیر ساخت های خدماتی شهر را یاد بگیرد و سایر مواردی که سالهاست هزینه های سنگین برای آنها خرج می شود و کمترین برآیند را هم داشته با یک هزینه نه چندان زیاد و البته متمرکز ، در حداقل زمان به شهروندان و آینده سازان این مرز و بوم آموزش داده شود که امیدواریم برنامه ریزان و مجریان برنامه های فرهنگی بیش از پیش یه این مهم اهتمام ورزند و سربازان فرهنگی نظام را در این عرصه تنها نگذارند.

محمد هادی بیات در پایان گفت : طی یکسال و نیم که از راه اندازی این مجتمع می گذرد خدمات شایانی به کاربران ارائه شده و که اکثرا رایگان و یا با مبالغ بسیار پایین صورت پذیرفته که شاید با کم رونق شدن فضای کسب و کار و پایین امدن توان مالی اعضاء مجتمع که اولین و تنها حامیان اینگونه فعالیت ها هستند قدرت مالی مجتمع بشدت کاهش پیدا کرده بطوریکه حتی برخی فعالیت های فرهنگی بدلیل عدم وجود بضاعت کافی برای اجرای آنها به تعطیلی کشیده شده و بیم آن می رود با افزایش فشارها روی این مرکز فرهنگی اثرگذایر آن بشدت کاهش پیدا کند. برای حل این مشکل می توان دو راهکار در نظر گرفت یکی مانند خیلی از مراکز و موسسات فرهنگی ، تجاری سازی فعالیت هایست که عملا اثرگذاری فرهنگی و مخاطب موثر آن را بشدت کاهش می دهد و دیگری تغییر نگرش مدیران و حمایت از فعالیت های عام المنفعه این مرکز است که بدون شک می تواند منشاء اثرات مفیدی در استان مرکزی و بخصوص شهر اراک بوده و یک سرمایه گذاری با ریسک پایین و برآیند بالا محسوب شود.

شایان ذکر است ، علاقمندان به خدمات فرهنگی دیجیتال برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات مجتمع دیجیتال می توانند به آدرس اینترنتی www.MarkaziDigital.ir مراجعه نموده و یا با شماره همراه ۰۹۳۷۳۰۲۰۰۳۲ تماس حاصل فرمایند.

خدمات آموزشی مجتمع دیجیتال در پرتال آموزش فناوری اطلاعات استان مرکزی به آدرس www.ITMarkazi.ir اطلاع رسانی می شود.

ممکن است بپسندید...

۲ دیدگاه

  1. محمد گفت:

    گزینه های اصلی نهایی برای تصدی استانداری مرکزی دیروز در جمع اصلاحطلبان
    ۱-حسنی
    ۲-مقیقمی
    ۳-هاشمی

  2. ابراهیم گفت:

    برای این جوان خوش فکر استان […] ارزوی موفقیت دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.