سلیمی: شب‌های قدر، شب‌های اثبات بندگیست

به گزارش مرکزی دیلی، علیرضا سلیمی در گفت ‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، ضمن بیان اینکه شب‌های قدر شب‌های اثبات بندگی است، توضیح داد: اثبات عبودیت به ساحت بارتعالی انسان را خاشع و خاضع می‌کند و با بسط این روحیه به اجتماع می‌توان شاهد جامعه‌ای اهل تعاون و همدلی بود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در عرصه حکومت‌مداری نیز باید سیره امیرالمونین سرلوحه سیاسیون کشور قرار بگیرد تا از این روزنه تصمیمات مسئولان رنگ و بوی دینی و مذهبی به خود بگیرد.

وی گفت: حضرت علی (ع) در حین دولتمداری یک زاهد و عابد بود که هیچ چشم‌داشتی به چرب و شیرین دنیا نداشت و این خصلت باید در میان همه افراد جامعه نهادینه شود.

عضو فراکسیون روحانیون در مجلس نهم، با بیان اینکه اگر شخصیت حضرت علی (ع) اسوه و الگو افراد جامعه باشد دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت، ادامه داد: برای درمان ناهنجاری‌های اجتماعی باید به رفتار و گفتار معصومان (ع) رجوع کنیم چرا که از این روزنه می‌توان یک جامعه متعالی و اسلامی را تشکیل داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: در شب‌های قدر مقدرات یک سال انسان‌ها تعیین می‌شود و روزه‌دارن در این شب‌های مزد روزه‌داری خود را با قرار گرفتن در محضر الهی دریافت می‌کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر کارکردهای فرهنگی و اجتماعی فزاینده شب‌های قدر، تصریح کرد: شب‌های قدر انسان را از انزوای خویشتن رها می‌کند و با قرار دادن مومنان کنار یکدیگر در مساجد، قلوب آنها را نسبت به یکدیگر نرم، آرام و لطیف می‌کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.